محور ایلام_سیرونان کوتاه‌تر می‌شود/اختصاص 20میلیارد ریال به بهسازی امامزاده عباس _ نثار


محور ایلام_سیرونان کوتاه‌تر می‌شود/اختصاص 20میلیارد ریال به بهسازی امامزاده عباس _ نثار

محور ارتباطی سیروان _ ایلام تا پایان امسال 8کیلومترکوتاه‌تر می‌شود.

"عبدالله بهادری" ، مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در بازدید علی اکبر بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی از پروژه راهسازی چشمه چاهی–سفیدخانی( ایلام-سیروان) از اتمام این طرح تا پایان سال خبر داد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه راهسازی در دو قطعه در حال انجام است، قطعه اول به طول ۲ کیلومتراحداث پل بزرگ بادهانه ۱۰متروطول ۵۲ متر به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل ترانشه برداری برای شروع عملیات زیرسازی است، قطعه دوم نیز به طول ۵کیلومتر عملیات زیر سازی تقریباً به پایان رسیده و عملیات روسازی (بیس و آسفالت) آغاز شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح را در مجموع 80 درصد عنوان کردو افزود: احداث این پروژه ۷کیلومتری، ضمن حذف نقاط پرحادثه، بیش از ۸ کیلومتر مرکز استان را به شهرستان سیروان نزدیک می کند و در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

"علی‌اکبر بسطامی" ، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی دراین بازدیدگفت: طرح راه سازی چشمه چاهی- سفیدخانی از مطالبات به حق مردم شهرستان سیروان است و این پروژه هر چند که سالهای زیادی از شروع اجرای آن گذشته بود اما پیشرفت چندانی نداشت ولی خوشبختانه با مدیریت جدید راه و شهرسازی استان اجرای این طرح با شتاب بسیار خوبی بیوقفه در حال اجرا است و در این جا از تلاش و پی گیری مدیریت راه و شهرسازی و همکاران پر تلاش این مجموعه و همچنین پیمانکاران این طرح که با وجود مطالبات زیاد بی وقفه فعالیت خود را ادامه می دهند تشکر و قدردانی می نمایم.

وی همچنین در بازید از مسیر امامزاده عباس به نثار ، از اختصاص ۲۰میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و اتصال این مسیر خبر داد و اظهار کرد: این میزان اعتبار ازمحل سفر رییس جمهورو اعتبارات استانی در راستای اتصال راه دسترسی آسان به حوزه ی نثار، روستاهای عمارت،بوژان،چگنی،لالا، هیوند،نگل، گوراب سفلی، گوراب علیا، سرابکلان وحسن گاوداری و... به مرکز شهرستان سیروان اختصاص یافته است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسیر جاده‌ای با اجرای این اتصال، حدود ۲۰ کیلومتر نزدیکترخواهند شد وامام زاده عباس سیروان برای گردشگران از بن بست خارج می‌شود.
بسطامی ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات زیرساختی و زیربنایی استان برطرف شود.
وی گفت: با توجه به تاریخی بودن قدمت این امامزاده و هم چنین جایگاه آن در بین مردم و طبیعت زیبای منطقه بهسازی جاده ای و اتصال مسیر این منطقه را که یکی از ظرفیت های خوب در راستای توسعه شهرستان است، به منطقه گردشگر پذیر مبدل می کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی