تجلیل از نفرات برتر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم


تجلیل از نفرات برتر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به جزئیات برگزاری  چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: نفرات برتر چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم و سه نفر از نخبگان قرآنی استان در مسابقات بین‌المللی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، در اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که صبح امروز، دوم آبان‌ماه در مهدیه امام خامنه‌ای اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تا ۱۳ خردادماه انجام شده است. این مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء از قرآن، اذان، دعاخوانی، تفسیر، هم‌خوانی و هم‌سرایی برگزار شد. حدود ۳۰۰۰ نفر خانم و آقا از استان خراسان رضوی در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: مسابقات مرحله شهرستانی با توجه به شرایط کرونایی، به صورت ضبط اثر و در چهار منطقه اجرا شد. تعداد ۱۱۸ نفر از آقایان و ۵۲ نفراز بانوان به مرحله استانی راه یافتند. مرحله استانی نیز در هفته پایانی شهریورماه به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور ۱۰ داور در بخش آقایان و پنج داور در بخش خانم‌ها برگزار شد. از میان شرکت‌کنندگان تعداد ۲۷ آقا و ۷ خانم به مرحله نیمه‌نهایی کشوری راه یافتند. با توجه به اینکه نتایج رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، هم‌خوانی و هم‌سرایی را تهران اعلام می‌کند، از این رو به سبب برخی مشکلات نتایج این رشته‌ها هنوز اعلام نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در این مراسم نفرات اول تا سوم این هفت رشته مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. همچنین در سال گذشته نیز سه نفر از نخبگان قرآنی استان در مسابقات بین‌المللی افتخاراتی کسب کردند که در این مراسم از این نخبگان نیز تجلیل و تقدیر می‌شود.

حضرت محمد(ص)، تجسم کامل قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام و بزرگداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی شهدا اظهار کرد: امام راحل احیاگر قرآن بودند و امروز به برکت خون شهدا است که پرچم قرآن با سرافرازی به اهتزاز در آمده است. رسول مکرم اسلام تجسم کاملی از قرآن کریم است، از این رو این برنامه قرآنی و جلسه نورانی مقارن با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبری در خصوص خصایص پیامبر اسلام که مستفاد از قرآن است، فرمودند: پیامبر نمونه کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل‌تر از او نیافریده است. او مبشر است، بشارت دهنده است؛ منذر است، بیم دهنده است؛ بر همه بشریت و بر همه تاریخ شاهد و ناظر است، فراخواننده همه بشریت به سوی خداست و چراغ نورافشان راه انسان‌ها است. پیامبر، معلم همه نیکی‌ها، عدالت، انسانیت، معرفت، برابری، برادری و باعث رشد و تکامل انسان تا انتهای تاریخ است.

وی ادامه داد: آن بزرگوار، امین، راستگو، صبور و بردبار بود. جوانمرد بود و از ستم‌دیدگان در هر شرایطی دفاع می‌کرد. درست‌کردار بود، رفتار او با مردم، بر مبنای صدق و صفا و درستی بود. وی خوش‌سخن بود و گزنده‌گو نبود. پاک‌دامن بود، به گونه‌ای که ایشان در آن محیط فاسد اخلاقی در عربستان قبل از اسلام و در دوره جوانی، به عفت و حیا معروف بود، بر این اساس پاکدامنی او را همه قبول داشتند و او هرگز آلوده نشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: حضرت رسول، مردمی بود و در بطن مردم زندگی می‌کرد، با فقرا کنار می‌آمد و به ظاهر، جلال و شوکت اهمیت نمی‌داد. به این ترتیب یکی از فصول زندگی پیامبر، تبدیل فضای بی‌تفاوتی به فضای همکاری، محبت و برادری بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن