حضرت محمد (ص)؛ پیام‌آور انسانیت و محبت به جای کینه و نفرت


حضرت محمد (ص)؛ پیام‌آور انسانیت و محبت به جای کینه و نفرت

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت محمد (ص) پیام‌آور انسانیت و محبت به جای کینه و نفرت است.

حجت‌الاسلام علی حامد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۱۷ ربیع‌الاول، روز میلاد حضرت محمد (ص)، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) اشرف موجودات، اکمل‌ترین انسان‌ها و بزرگ‌ترین مربی بشریت هستند.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی پیامبر اکرم (ص) «رسول»، یعنی فرستاده‌ای از جانب خدا و سفیر الهی است، عنوان کرد: ویژگی دوم ایشان نیز «النبی» است، یعنی فرستاده‌ای که با خود اخبار غیبی همراه دارد و گذاره‌هایی را از طرف عالم غیب و از جانب خداوند برای بشریت هدیه آورده تا چراغ راه انسان در زندگی باشد.

این کارشناس مسائل دینی با یادآوری اینکه ویژگی بعدی پیامبر (ص) «الامی»، یعنی کسی که کلاس نرفته و استاد ندیده است، متذکر شد: پیامبر اسلام (ص) معلم و کلاس ندیده، همچنین سواد نوشتن نیز نداشتند، اما استاد همه عرفا، علما، دانشمندان و معدن علم الهی هستند.

حامد با یادآوری اینکه ویژگی دیگر نبی مکرم اسلام (ص) این است که مومنان از ادیان گذشته می‌توانند نام مبارک ایشان را در کتاب‌های آسمانی از جمله انجیل، تورات و زبور بیابند، تصریح کرد: اگر ما در زندگی دچار سنگینی، فشار روحی و گرفتار به غُل و زنجیرهایی هستیم که پیرامون ما را در برگرفته، همه این‌ها به جهت توجه به مادیات، دنیا و غفلت از آخرت است و ماموریت پیامیر (ص) نیز این است که با توجه دادن انسان به مبدا الهی و اهتمام روح به سوی تعالی و رشد و کندن نفس انسان از تعلقات دنیوی، این بار سنگین را از دوش آنان بردارد.

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه اگر پیرو فرمایشات گهربار پیامبر (ص) و سایر معصومین نیستیم، این امر نشان از این دارد که ما در ایمان و باورمان ضعف داریم، ادامه داد: در آیات قرآن کریم آمده است کسانی که ایمان به پیغمبر بیاورند و از ایشان حمایت کرده و ایشان را در آن رسالتی که دارد، تا قیامت یاری کنند، این‌ها رستگاران هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری فاصله بین دو میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به هفته وحدت، متذکر شد: متاسفانه در این زمینه به آن هدف راهبردی و استراتژیکی که مقصد همه علما در طول تاریخ و خصوصاً امام امت و رهبری عالی‌قدر و نظام جمهوری اسلامی بوده، نرسیده‌ایم و حتی شاید فرسنگ‌ها از آن دور هستیم.

امام‌ جمعه موقت هیدج در ادامه درباره لزوم وحدت اسلامی، بیان کرد: تکلیف شرعی، قطعی و بلکه از اوجب واجبات دینی، همین مسئله وحدت بین مسلمین است و اگر برخی نگاه دیگری به مسئله دارند، به خاطر این است که مسئله را آن‌گونه که مدنظر علمای اسلام بوده، نگرفته‌اند، وگرنه هر نفس پاکی می‌فهمد که این امر مهم، از اوجب واجبات است.

حامد درباره معنای وحدت اسلامی و وحدت بین مسلمین، دیدگاه مقام معظم رهبری را مطرح کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما در عالم وحدت امت اسلامی هیچ اصراری نداریم که یک فرقه، عقاید یک فرقه دیگر را حتماً و لزوماً بپذیرد و قبول کند.

وی با یادآوری اینکه وحدت به معنای این است که علی‌رغم عقاید مختلف به مشترکات توجه داشته باشیم و موارد محل اختلاف را وسیله برادرکشی، جنگ، دشمنی و تکویر همدیگر قرار ندهیم، زیرا این امر یک عمل جاهلانه و کاملاً بی‌خردانه است، خاطرنشان کرد: وحدت مورد نظر همه علمای اعلام و مراجع عظیم‌الشان، وحدت رویه و وحدت در عمل است، نه وحدت در حیث اعتقادی.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس