اپل، متهم به تبعیض در پرداخت‌ها توسط کاربران


اپل، متهم به تبعیض در پرداخت‌ها توسط کاربران

کره جنوبی اپل را به دلیل مقررات جدید اپ استور هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شرکت Apple روز جمعه را به چالش با کره جنوبی گذراند. کره از روند تبعیضانه اپل در رابطه با برخورداری کاربرانش از برنامه های موجود در اپ استور به صورت رایگان شاکی است و هشدار داده اگر شرکت کاربران را مجبور به استفاده از سیستم‌های پرداخت داخلی اپ استور نکند، تحقیقات اتهام جویانه تازه ای از این شرکت آغاز خواهد شد.

اپل، متهم به تبعیض در پرداخت‌ها توسط کاربران

کره جنوبی قانون تجارت مخابرات را در ماه آگوست اصلاح کرد تا سعی کند تسلط بازار‌های اصلی فناوری را محدود کرده و اپراتور‌های فروشگاه بزرگ برنامه مانند اپل و گوگل را از پرداخت کمیسیون خرید‌های درون برنامه‌ای باز دارد.

یک مقام کمیسیون ارتباطات کره (KCC) مسئول گفت "این قانون ماه گذشته به اجرا درآمد، اما اپل به دولت کره جنوبی گفته است که از قانون جدید پیروی نمی‌کند و نیازی به تغییر سیاست فروشگاه برنامه خود ندارد. KCC هنوز در حال مذاکره با اپل در مورد رعایت این قانون است و می‌گوید: "این بر خلاف هدف قانون اصلاح شده است. "

نهاد نظارتی واحد اپل در کره جنوبی درخواست می‌کند که در زمینه پرداخت، خودمختاری بیشتری در اختیار شرکت قرار دهد و در صورت عدم پایبندی اپل، اقداماتی مانند تحقیقات حقیقت یابی را به عنوان پیش زمینه جریمه‌ها یا مجازات‌های دیگر در نظر می‌گیرد.

مقام کمیسیون ارتباطات کره گفت "گوگل به KCC اطلاع داده که قصد دارد از قانون پیروی کند، از جمله موارد قانون جدید، اجازه دادن به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث است و از هفته آینده این موضوع را با تنظیم کننده در میان می‌گذارد.

یونگ جونگ چائ، وکیل متخصص در امور ضد تراست گفت "اپل از مقررات کره‌ای بیشتر از گوگل ضرر می‌کند؛ تفاوت بین اپل و گوگل در تمایل به تسلیم شدن ممکن است به این دلیل باشد که اپل همه چیز را از سخت افزار تا سیستم عامل و حتی بازار برنامه تا سیستم پرداخت را کنترل می‌کند و اگر اپل تسلط خود را در هر جبهه‌ای از بین ببرد، چیز‌های بیشتری از دست می‌دهد و ممکن است منجر به فراخوان در سایر جبهه‌ها شود. "

بیشتر بخوانید

در کنفرانس WWDC ۲۰۲۱ اپل چه گذشت؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!