معاون امور مجلس رئیس جمهوری: دولت در انتصابات عجولانه اقدام نمی کند


معاون امور مجلس رئیس جمهوری: دولت در انتصابات عجولانه اقدام نمی کند

تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: دولت برای انتصاب افراد عجولانه اقدام نمی‌کند و تلاش دارد تا با دقت نسبت به انتخاب همکاران خود عمل کند.

سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در همایش فعالان فرهنگی و اجتماعی قرچک که در محل گلزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: برخی از نیروهی انقلاب می گویند که دولت باید با سرعت بیشتری نسبت به انتصاب افراد و همکاران خود اقدام کند در حالی که رئیس جمهور و دولت با دقت زیاد نسبت به این امر اهتمام دارد.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری از حزب، باند و یا تشکیلاتی برخوردار نبود که همچون دولت‌های قبل دوستان خود را از یک مرکز و حزب اتوبوسی سر کار بیاورد، بلکه برای انتخاب هر مسوول همچون استاندار، ساعت‌ها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در دولت قبل، مسوولان بیشتر از مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، حزب و اعتدال و توسعه، دولت سازندگی یا اصلاحات انتخاب شدند در حالی که این دولت بنا دارد تا بر اساس شایستگی و برنامه مسوولان را برای رونق کشور انتخاب کند.

حسینی تأکید: امروز کشور به افراد دلسوزی که شبانه روزی برای مردم کار کنند نیاز دارد و در این دولت استراحت معنایی ندارد.

سلامت مردم را به رفع تحریم گره نمی‌زنیم

وی با اشاره به تلاش دولت در واردات واکسن گفت: در حوزه بهداشت امروز گام‌های بلندی برای واکسیناسیون جامعه برداشته شده و اجتماع امروز مسوولان در حضور رهبر معظم انقلاب نشان از موفقیت دولت در مقابله با این بیماری است.

حسینی افزود: دولت قبل اظهار می‌داشت که واردات واکسن به پیوستن کشور به FATF و رفع تحریم‌ها بستگی دارد ولی وقتی حرکت جهادی تزریق واکسن از سوی دولت سیزدهم آغاز شد، خود مردم نیز وارد میدان شده و بسیاری از فعالان بخش خصوصی برای واردات واکسن اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: اگر مسوولان در امور کشور، منفعتی برای انحصار طلبی نداشته باشند و به دیگران نیز میدان دهند، بسیاری از مشکلات نظیر واردات واکسن برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: اغلب مشکلات امروز کشور به دلیل آن است که واگذاری‌هایی در کشور انجام شده که مدیریت آنها در اختیار افرادی خاص قرار دارد.

دولت خود را جدای از مردم نمی‌داند

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت بنا دارد که به معنای واقعی مردمی باشد و خود را جدای از مردم نداند، سفر هر هفته رئیس جمهور به مناطق مختلف کشور باعث می‌شود تا مشکلات مردم از نزدیک و ملموس بررسی شود چرا که بسیاری از مشکلات با گزارش‌ به درستی درک نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی با رئیس جمهوری گفت: در جریان این دیدارها مشکلات به درستی بررسی می‌شود، اولویت‌ها بیان شده و تعداد پروژه‌های ناتمامی که بار مالی زیادی را بر دولت تحمیل کرده مشخص می‌گردد.

حسینی تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا با صرفه‌جویی، رونق تولید و احداث سالانه ۴ میلیون واحد مسکونی، موجبات رونق اقتصاد کشور را با جود دشواری‌های فراوان فراهم کند که قطعا در این مسیر، خداوند نیز یاریگر مردم و دولت خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط با تمامی کشورها، گفت: دنیا آنقدر وسیع است که کشور بتواند به واسطه ارتباط با سایر کشورهای جهان و چشم نداشتن مطلق به مذاکره با انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا، مشکلات را برطرف کند.

وی از توفیق ایران در عضویت در سازمان شانگهای به عنوان یکی از اقدامات راهبردی کشور در مقابله با تحریم‌ها یاد کرد و افزود: دردولت قبل اعتقادی به ایجاد ارتباط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین وجود نداشت و این امر باعث شد تا به محض خروج ترامپ از توافق برجام، کشورهای اروپایی نیز ایران در تحریم قرار دهند.
حسینی گفت: عضویت در سازمان شانگهای و همکاری با کشورهای عضو این سازمان رفته رفته موجب بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: کسی با مذاکره مخالف نیست ولی نمی‌توان به عهد کشورهای اروپایی و آمریکا امید داشت چرا که ممکن است همچون گذشته، بار دیگر آمریکا بدعهدی کرده و پیمان خود را نقض کند در حالی که ایران اسلامی همواره بر تعهدات خود پایبند است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری تأکید کرد: امروز دولت به دنبال دو قطبی سازی نیست و فرصت و انرژی خود تنها صرف رفع مشکلات جامعه خواهد کرد.

وی به برگزاری جلسه مشترک رئیس جمهوری با نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: استان تهران به دلیل وسعت و جمعیت زیاد، با مشکلات متعددی مواجه است که تلاش می‌شود تا در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس، این مشکلات بررسی و شرایط بهتری برای زندگی مردم در این استان فراهم شود.

وی افزود: تمامی وزای دولت عهده بسته‌اند که با تمام توان خود کار کرده و جز به باز کردن گره از کار مردم به چیز دیگری فکر نکنند.

وی با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: همه کارگزاران نظام برای رسیدن به اهداف خود باید به پیامبر اسلام تأسی کنند، خود را از مردم داسته و از نزدیک با دردها، غم‌ها و اندوه‌های جامعه آشنا شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان