444 هزار و 160 دز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شد


444 هزار و 160 دز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شد

کاشان - ایرنا - معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق 444 هزار و 160 دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: 281 هزار و 239 دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و 162 هزار و 921 دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اکنون ۶۶ و ۹ دهم درصد از جمعیت گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال منطقه کاشان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۲۷۳ هزار و ۴۰۴ نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۷۰۹ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد:۳۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۱ بیمار در کاشان و ۷۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۶۹ بیمار در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: یک زن ۴۳ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان کاشان جان باخت.

وی با اشاره به بستری موقت ۱۲ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه افزود: ۹ بیمار در کاشان و سه نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۳۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۴ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۴۸ بیمار با سن پنج تا ۸۲ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۲ نفر با سن ۳۰ تا ۹۰ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۰۷ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۷۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا از آغاز شیوع این ویروس (اسفند ۹۸) تاکنون در این منطقه با ثبت ۱۳۱ مورد جدید به ۵۲ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟