مدرسه خیرساز «آنا آتا» در مراغه افتتاح شد


مدرسه خیرساز «آنا آتا» در مراغه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) با حضور مسئولان شهرستانی مدرسه خیرساز «آنا آتا» در روستای قره‌ناز علیا مراغه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مراغه روز یکشنبه در آیین افتتاح این مدرسه گفت: متاسفانه تعداد کلاس‌های فرسوده در کشور زیاد است و از این رو نیازمند استفاده از ظرفیت خیران و نیک‌اندیشان حوزه آموزش و پرورش هستیم.

محمد مقتومی بیان کرد: خوشبختانه شاهد حضور فعال خیران مدرسه‌ساز در مراغه هستیم و این موضوع اتفاق بسیار خوبی برای شهرستان است.
مدرسه خیرساز «آنا آتا» در مراغه افتتاح شد
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید فصای مناسب آموزشی را برای دانش‌آموزان مهیا کند تا تمامی دانش‌آموزان در فضای مناسبی به کسب علم و دانش مشغول باشند.

رئیس آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم افزود: مدرسه ۲ کلاسه «آنا آتا» به همت خیر مدرسه‌ساز دکتر «حبیب مجیدی» در زمینی به مساحت ۱۰۵ مترمربع و با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در روستای قره‌ناز علیا ساخته و تجهیز شده است.
مدرسه خیرساز «آنا آتا» در مراغه افتتاح شد
حسین اکبریان اظهار داشت: این اتفاق مبارک جهاد بوده و خریدار آن خداوند متعال است؛ جهادی که امروز رقم می‌خورد و پاداش آن رستگاری است.

وی گفت: امروز ساخت مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه جهاد بزرگی است که برای تحقق عدالت آموزشی خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش این مجموعه را یاری می‌کنند.

عبدالله فرمانی عضو مجمع خیران مدرسه ساز مراغه نیز در این مراسم گفت: بحث آموزش از واجبات است و اولیای دانش‌آموزان باید ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشته باشند.
مدرسه خیرساز «آنا آتا» در مراغه افتتاح شد
به گزارش ایرنا، گفتنی است از سال۱۳۸۱ مجمع خیران مدرسه‌ساز در مراغه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد اما با توجه به قدمت شهرستان از سال ۱۳۰۱ تا به امروز ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران در مراغه احداث شده که از این تعداد نوسازی ۵۵ مدرسه از سال ۱۳۸۸ تاکنون بوده است.

حدود ۵۱ هزار دانش‌آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس