عملیات اجرایی خانه بهداشت خیرساز روستای بردخون کهنه آغاز شد


عملیات اجرایی خانه بهداشت خیرساز روستای بردخون کهنه آغاز شد

بوشهر - ایرنا - عملیات اجرایی احداث خانه بهداشت روستای بردخون کهنه بخش بردخون شهرستان دیر روز یکشنبه در آیینی باحضور مسئولان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرvدر این آیین گفت: این خانه بهداشت خیر ساز با همت خانواده مرحوم محمود و مریم ملا هادی مقیم کشور کویت و به نمایندگی حاج محمد شهنیایی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۸۰ متر مربع در فضای قبلی احداث می‌شود.

احمد آخوندی افزود: طبق تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و نماینده خیرسلامت ، این خانه بهداشت طی ۶ ماه احداث و تجهیز خواهد شد.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین سلامت گفت: تامین سلامت جامعه تنها از طریق وزارت بهداشت محقق نمی‌شود بلکه تامین و ارتقا سلامت جامعه نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها و حتی خود مردم است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان دیرگفت: با ساخت و بازسازی هشت خانه بهداشت از ۱۰ خانه بهداشت فعال در شهرستان دیر میانگین عمر ساختمان‌های خانه‌های بهداشت از ۳۰ سال به چهار سال کاهش یافته است.

مجتبی اژدرنیا افزود: این اقدامات منجر به ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات بهداشتی درمانی در شهرستان دیّر می‌شود.

وی یادآور شد: احداث و بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند بیمارستان امام هادی (ع) دیر، مرکز خدمات سلامت دهان و دندان بندر دیّر، پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دیّر، آبدان ، دوراهک و بردخون، پایگاه بهداشتی بردخون، مرکز خدمات جامع سلامت بردستان و بردخون ، خانه‌های بهداشت سرمستان، مغدان، شهنیا، جبرانی، آبکش، لمبدان پائینی، الی، بردخون کهنه، پانسیون پزشکان آبدان و بردخون و ده واحدی بیمارستان دیر و ساختمان شبکه بهداشت و درمان از جمله پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت است که در این شهرستان در چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است یا در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

امام جمعه شهر بردخون نیز با تقدیر از فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر و مدافعان سلامت گفت: دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی درمانی خواسته به حقی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی افزود: برنامه‌های مراقبتی و پیگیری‌های مستمر بهورزان و مراقبین سلامت باعث شده است که در چند سال اخیر در منطقه بردخون شاهد مرگ و میر مادر باردار و تولد نوزاد تالاسمی شدید نباشیم‌ .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!