55 درصد یزدی‌ها در مجموع 2 دُز واکسن کرونا را تزریق کردند


55 درصد یزدی‌ها در مجموع 2 دُز واکسن کرونا را تزریق کردند

یزد- ایرنا- معاون فنی مرکز بهداشت یزد گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون همگانی علیه کرونا تاکنون 55 درصد جمعیت استان در مجموع ، 2 دُز واکسن این ویروس را تزریق کرده اند.

اعلام این آمار حکایت از خیز یزدی ها به تزریق دز دوم واکسن علیه کرونا که منشای بیماری کووید 19 است، را نشان می دهد.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و متخصصان ایرانی در حالت خیلی خوش بینانه با رسیدن این عدد به ۷۰ درصد ایمنی همگانی حاصل می شود و با افزایش آن به ۸۵ درصد نه تنها سبب کاهش شیوع ویروس کرونا، بلکه کمتر شدن مراجعه افراد مبتلا به مراکز درمانی، کاهش تعداد افراد بستری در بیمارستان ها و حتی مرگ و میر شهروندان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ می شود و زندگی شهروندان حالت عادی پیدا می کند .

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود شریفی عصر یکشنبه در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای مهریز افزود: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۱۸۰ هزار دز اول و دوم واکسن کرونا در استان تزریق شد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال نوبت اول و ۵۵ درصد هم ۲ دز واکسن دریافت کردند امیدواریم با همکاری مردم تا پایان آبان ماه جاری این عدد به بیش از ۸۰ درصد برسد.

این مسئول اظهار کرد: دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۷۱ درصد واکسن دریافت کردند که آمار نسبتا خوبی است ولی باید با همکاری مدرسه و فرهنگیان این عدد افزایش یابد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد گفت: وضعیت شهرستان مهریز به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده اصلی کشور و مهاجرپذیر بودن بسیار شکننده است .

احمد ترحمی بهابادی در این نشست افزود: برگزاری تجمع‌ها، رعایت نکردن نکات بهداشتی و دورهمی‌ها در دامن‌ زدن به کرونا در این شهرستان موجب قرار گرفتن آن در وضعیت قرمز شد.

وی اظهار کرد: بهترین راه برای پیشگیری از کرونا و مهار آن همکاری مردم در واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است که باید مردم با مراجعه به مراکز تعیین شده در شهرستان واکسن بزنند.

همچنین استاندار یزد پیشتر گفته بود: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و مقابله با موج ششم این ویروس در استان باید فعالیت مجموعه نظارت های مرتبط در این مورد به صورت روزانه رصد و به نهادهای ذی ربط برای تصمیم گیری گزارش شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که به صورت مجازی با حضور فرمانداران ۱۱ شهرستان و تعدادی از مدیران ذی ربط برگزار شد،افزود: فرمانداران باید قبل از فعالیت های روزانه خود آمارها را رصد و اولین برنامه کاری شان پیگیری آمار و همچنین اقدام در زمینه رصد روزانه باشد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر سید ابراهیم سلمانی گفته بود که هم اکنون از مجموع ۱۱ شهرستان استان ، مهریز در وضعیت قرمز کرونایی ، اشکذر در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر از جمله اردکان ، میبد، یزد، تفت، ابرکوه، خاتم ، مروست، بافق و بهاباد در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گفته این فعال رسانه ای در حوزه بهداشت و درمان استان به دلیل بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مجددا شهرستان های استان یزد یکی پس از دیگری در حال تغییر وضعیت به نارنجی و قرمز است.

سلمانی همچنین به استفاده ۴۴ درصد شهروندان یزدی از ماسک خبر داد و افزود: استفاده از ماسک در ابرکوه و اردکان ۴۷ درصد، اشکذر و مروست ۴۴ درصد، در بافق ۴۱ درصد، در بهاباد و مهریز ۴۶ درصد، در تفت و یزد ۴۲ درصد، در خاتم و میبد ۴۳ درصد گزارش شد.

وی با اشاره به رعایت ۴۸ درصد فاصله گذاری اجتماعی به صورت میانگین در استان از مردم خواست به شایعه های منفی در مورد تزریق واکسن کرونا توجه نکنند و علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریع تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون ۲۴ شهر استان در ۱۱ شهرستان مراجعه کنند.

همچنین پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان مهریز دیروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های مختلف سنی علیه کرونا تاکنون تاثیر مثبت خود را نشان داده و با توجه به شرایط جسمانی فرد ۹۰ درصد و بعضا تا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از مراجعه ،بستری و حتی مرگ افراد موثر است و از شیوع ابتلای افراد هم پیشگیری می‌کند.

دکتر محمدعلی طیب‌زاد افزود: بهترین راه برای مهار کرونا همکاری آحاد مردم برای واکسیناسیون همگانی است که باید همه آن را بیش از گذشته جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی