100 میلیارد ریال برای آموزش و مشاوره پیش از ازدواج به فارس اختصاص یافت


100 میلیارد ریال برای آموزش و مشاوره پیش از ازدواج به فارس اختصاص یافت

شیراز- ایرنا - استاندار فارس اعلام کرد: دولت ١٠٠ میلیارد ریال به آموزش‌ها و مشاوره های پیش از ازدواج برای کنترل آمار طلاق در این استان اختصاص داد.

محمد هادی ایمانیه در دیدار با رئیس کل دداگستری فارس و اعضای شورای قضایی استان افزود: حل مشکلات از مسیر پیشگیری بهترین گزینه است و این امر نیازمند حرکت هماهنگ است و توجه و تمرکز بر راهکارهای پیشگیرانه مشکلات را خواستاریم.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به نقل از استاندار افزود: لازمه تحقق آرمان های دولت و خدمت رسانی مناسب به مردم همدلی و هم افزایی بین نمایندگان همه قوا در استان است.
ایمانیه همچنین با اشاره به انتخاب و انتصاب مدیران شایسته، توجه به این بخش را گام مهمی در مسیر تحقق برنامه های دولت کار و کرامت خواند و از مجموعه قضایی استان خواست در زمینه انتخاب مدیران شایسته و کارآمد، مدیریت جدید اجرایی استان را یاری کنند.
وی بیان داشت: مشکلات موجود استان در خصوص باغ شهرها و چاه های غیر مجاز را در سفرهای اخیر به نقاط مختلف استان به عینه ملاحظه کردیم که بررسی این موضوع با همفکری نهادهای مسئول از موضوعات اولویت دار است.
استاندار فارس در ادامه بر آموزش مدیران تأکید کرد و افزود: آموزش مدیران می تواند تأثیر بسزایی در سلامت مجموعه اجرایی داشته باشد لذا مجموعه قضایی استان با توجه به تجربه رسیدگی به پرونده های مدیران، خلاء های موجود را استخراج و بر اساس آن سرفصل های آموزشی مناسبی را تدوین کند.
ایمانیه اجرای قانون حدنگار(کاداستر) را مورد تأکید قرار داد و گفت: اولویت اجرای این طرح در دوران جدید مدیریت اجرایی استان با مجموعه هایی است که متولی بیشترین اراضی و املاک هستند..
وی بر اجرای برنامه های مشترک با دستگاه قضایی برای کنترل قمیت ها در بازار ، کارآمدتر کردن حراست ادارات و توجه به مباحث محیط زیست، کشت های بدون ضابطه و همچنین ساماندهی صنایع آلاینده تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار گفت: انتصاب مدیران شایسته در استان با پیشنهاد و نظارت مستقیم استاندار فارس گام مهمی در سلامت اداری و پیشگیری از وقوع فساد است که دادگستری استان فارس و شورای قضایی استان آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه زمینه همکاری های مشترک و تعاملات دو جانبه مجموعه قضایی و اجرایی گسترده است که مهمترین آن در چارچوب حمایت از واحد های تولیدی است گفت: دادگستری فارس در طول دو سال اخیر اقدامات ویژه ای برای حمایت ، رونق بخشی و رفع موانع تولید در استان انجام داده که نتیجه آن بازگشت بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست هایی با بانک های استان و فراهم ساختن زمینه اعطای استمهال برای برخی واحدها را فراهم کرده گفت: دستگاه قضایی در استان آماده است تا در کنار دولت بتواند زمینه رونق تولید بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت را فراهم کند.

وی در ادامه به وضعیت اسفناک حاشیه شهر شیراز و رها شدن فاضلاب در بخشی از مناطق ورودی شیراز اشاره کرد و بیان داشت این امر نیازمند اقدام جدی مسئولان در همه حوزه های مدیریتی و خدماتی است.

موسوی به وجود ۵۰ هزار باغ شهر در شیراز و معضلات متعدد این باغ شهرها اشاره کرد و بیان داشت این موضوع و همچنین وجود ۱۷ هزار چاه غیر مجاز از جمله مسائلی است که به آینده استان گره خورده است و علی رغم رسیدگی جدی دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری ها و ساخت و ساز های غیر مجاز و پر کردن چاه های غیر مجاز همچنان این موضوعات می تواند از جمله مشکلات اساسی و تأثیر گذار در استان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی