ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران


ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) خودروهای شاسی بلند چینی در بازار ایران به محبوبیت رسیده‌اند. ما در این مطلب برخی از ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی بازار کشور را معرفی می‌کنیم. معمولا خودروهای نو حداقل در هزار کیلومتر کارکرد اول احتیاج کمتری به تعمیر پیدا می‌کنند و از این رو لازم نیست مالک آن مبلغی زیادی را برای... نوشته ارزان ترین...

خودروهای شاسی بلند چینی در بازار ایران به محبوبیت رسیده‌اند. ما در این مطلب برخی از ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی بازار کشور را معرفی می‌کنیم.

معمولا خودروهای نو حداقل در هزار کیلومتر کارکرد اول احتیاج کمتری به تعمیر پیدا می‌کنند و از این رو لازم نیست مالک آن مبلغی زیادی را برای تعمیر کنار بگذارد. اما علاوه بر این صفر کیلومتر بودن اتومبیل‌های چینی که هم‌اکنون سهم عمده‌ای از بازار ما را به خود اختصاص داده‌اند اهمیت ویژه‌ای دارد،‌ چرا که معمولا خودروهای چینی صفر در مقایسه با مدل‌های کارکرده کیفیت و سواری بسیار بهتری دارند. در میان خودروهای چینی عرضه شده به بازار جهانی کراس اوورها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. اگر قصد خرید یک شاسی بلند چینی ارزان قیمت را دارید تا انتها با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران آشنا شوید.

معرفی ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی بازار ایران

۱. لیفان X60 مدل ۹۷

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

یکی از شاسی بلندهای چینی ارزان قیمت بازار کشور لیفان X60 است. مدل ۹۷ این نسخه از لیفان با وجود این که در حال حاضر مونتاژ لیفان X70 در بم خودرو آغاز شده است، همچنان در بازار خرید و فروش می‌شود. لیفان X60 از نظر ظاهری خودروی چندان مدرنی به نظر نمی‌رسد،‌ اما فرمان‌پذیری خوبی دارد و قطعات مصرفی آن نیز در بازار، فراوان پیدا می‌شود.

این کراس اوور نیز همانند سایر محصولات لیفان با کیفیت پایینی ساخته شده است و علاوه بر این امکانات زیادی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. کمپانی لیفان برای نسخه دنده‌ای X60 نمایشگر در نظر نگرفته و خریدار برای نصب مانیتور روی اتومبیل خود باید از طریق بازار آزاد اقدام کند. این در صورتی است که X60 اتومات از مانیتور بهره‌مند است.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند چینی ۱.۸ لیتری است که می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار را به تولید برساند. لیفان X60 در هر صد کیلومتر ۸.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. طول، وزن و حجم صندوق این شاسی بلند ۵ نفره به ترتیب ۴.۳ متر، ۱۳۵۰ کیلوگرم و ۴۰۵ لیتر است.

۲. هایما S5 مدل ۹۸

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

کراس اوور چینی هایما S5 یکی از بهترین شاسی بلندهای ارزان قیمت چینی بازار کشور است. مدل ۱۴۰۰ این خودرو هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۶۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود، اما می‌توان با پرداخت مبلغی در حدود ۶۲۰ میلیون تومان مدل ۹۸ این اتومبیل را خریداری کرد. شرکت هایما این اتومبیل را به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز کرده است که می‌تواند قدرت ۱۴۸ اسب بخار را به تولید برساند. در ابتدا وظیفه انتقال قدرت این موتور بر عهده یک جعبه دنده CVT بود که اصلا عملکرد خوبی نداشت به همین خاطر هایما تصمیم گرفت تا گیربکس این اتومبیل را تغییر دهد.

این شاسی بلند چینی به ازای هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند و در ۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر می‌رسد. طول این کراس اوور ۵ نفره ۴.۳ متر، وزن آن ۱۴۴۵ کیلوگرم و همچنین حجم صندوق آن نیز ۳۲۰ لیتر است. استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و سیستم تهویه اتوماتیک از جمله امکانات هایما S5 هستند.

۳. جک S5 مدل ۱۴۰۰

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

اگر قصد دارید که برای چندین سال از اتومبیل خود استفاده کنید بهتر است دور جک S5 را خط بکشید. این خودرو ظاهر تنبلی دارد و از آپشن‌های مهمی مانند کروز کنترل محروم بوده و تنها ۴ ایربگ برای آن در نظر گرفته شده است. اما در عین حال آپشن‌هایی مانند صندلی برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله و سنسورهای مختلف در این کراس اوور چینی به چشم می خورد. شرکت جک این اتومبیل را به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز کرده است که توانی برابر با ۱۷۴ اسب بخار را به تولید می‌رساند.

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر ۹ لیتر تخمین زده شده است. جک S5 یک کراس اوور ۵ نفره است که ۴.۴ متر طول، ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن دارد و حجم صندوق آن نیز ۵۰۵ لیتر است. دلیل این که ما پیشنهاد کردیم برای مصرف طولانی به سراغ خرید جک S5 به عنوان یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای صفرکیلومتر چینی بازار کشور نروید این است که جعبه دنده و همچنین بخش‌های توربوشارژ این خودرو پس از گذشت مدتی ایرادهای خاصی می‌آورد. اما با این وجود همچنان تقاضا برای خرید نسخه کارکرده این خودرو زیاد است.

۴. هاوال H2 مدل ۹۸

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

هاوال H2 یکی از کراس اوورهای چینی بود که نتوانست در بازار کشور به موفقیت چندان زیادی دست پیدا کند. اما با این وجود با قیمتی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می‌شود. این شاسی بلند چینی از صندلی‌های راحتی برخوردار نیست، اما نسبت به خودروهای هم‌رده دارای امکانات گسترده‌تری است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به آینه عقب الکتروکرومیک، دوربین جانبی، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، اتوهلد، ترمز پارک برقی، فرمان برقی و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

کارخانه خودروسازی هاوال برای هاوال H2 یک پیشرانه ۹ لیتری در نظر گرفته است که حداکثر قدرت آن ۱۴۱ اسب بخار است. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده شش سرعته اتومات با امکان انتخاب حالت برفی گذاشته شده است. این کراس اوور چینی به ازای هر صد کیلومتر ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. طول، وزن و حجم صندوق این این خودرو ۵ نفره به ترتیب ۴.۳ متر، ۱۴۹۵ کیلوگرم و ۳۷۰ لیتر است.

۵. چانگان Cs35 مدل ۹۸

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

چانگان CS35 در زمان ورود به کشور یکی از زیباترین شاسی بلندهای چینی بازار بود که به فروش قابل قبولی دست پیدا کرد. این اتومبیل علاوه بر ایران در بازار چین نیز طرفداران زیادی پیدا کرد. دلیل اصلی این که چانگان CS35 موفق شد تا جایگاه خوبی را برای خود در بازار پیدا کند بهره‌مندی آن از امکانات بشتر و همچنین کیفیت ساخت مناسب آن بود. علاوه بر این، شاسی بلند چینی چانگان CS35 سواری نرمی نیز دارد. این خودرو به عنوان یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی بازار کشور به امکاناتی نظیر سیستم‌های HBA و TCS، چهار ایربگ، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی، کروز کنترل و سانروف مجهز بوده که برای خودرویی در این رده امکانات قابل قبولی محسوب می‌شوند. این کراس اوور ۵ نفره دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری است که می‌تواند قدرت ۱۲۳ اسب بخار را به تولید برساند. این خودرو ۴.۱ متر طول و ۱۲۹۰ کیلوگرم وزن دارد و حجم صندوق آن نیز ۳۸۲ لیتر است.

۶. ام وی ام X22 دنده‌ای مدل ۱۴۰۰

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

مدل‌های ۹۷ به پایین ام وی ام X22 دارای آپشن‌های محدودی بودند که توجه خریداران را چندان جلب نمی‌کرد. از این رو نسخه‌های جدیدتر این خودرو با آپشن‌های بیشتری روانه بازار شدند که البته قیمت بالاتری هم داشتند. کابین این خودرو اسپرت به نظر می‌رسد، اما با این وجود با پلاستیک بی‌کیفیت تزیین شده است که این مسئله را در سایر خودروهای چینی هم‌رده نیز می‌بینیم. علاوه بر این X۲۲ دنده‌ای سواری چندان نرم و کابین جاداری نیز ندارد که این مسئله باعث می‌شود مشتریان خرید اتومبیل‌های دیگر را ترجیح دهند.

برای نمونه‌ای از آپشن‌های ام وی ام X22 دنده‌ای (مدل ۹۷ به بالا) می‌توان به کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری،‌ کنترل کشش اشاره کرد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز شده است که تنها ۱۰۵ اسب بخار قدرت را به تولید می‌رساند. با این موتور تمام آپشن‌های X22 دنده‌ای زیر سؤال می‌رود. این خودرو ۵ نفره به ازای هر صد کیلومتر ۶.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند و طول، وزن و حجم صندوق آن به ترتیب ۴.۲ متر، ۱۲۱۵ کیلوگرم و ۴۲۰ لیتر است.

۷. ام وی ام X33 اس مدل ۹۹

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

ام وی ام X33 یکی از پرفروش‌‌ کراس اوورهای چینی بازار کشور است. نسخه اس این خودرو از نظر بدنه تغییر خاصی با نسل قبلی نکرده و همچنین چراغ‌های عقب آن نیز شبیه به نسل پیش است. شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که ام وی‌ ام X33 اس در بازار با استقبال گرمی مواجه شده است بهره‌مندی آن از یک پیشرانه ۲ لیتری باشد که توانی برابر با ۱۳۹ اسب بخار را به تولید می‌رساند. این نسخه از X33 یا یک جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک روانه بازار می‌شود،‌ این در صورتی است که نسل قبل به یک گیربکس CVT مجهز شده بود.

این شاسی بلند چینی به ازای هر صد کیلومتر ۸.۴ لیتر بنزین می‌سوزاند و طول، وزن و حجم صندوق آن به ترتیب ۴.۲ متر، ۱۴۲۰ کیلوگرم و ۴۱۰ لیتر است. برای نمونه‌ای از آپشن‌های ام وی ام X33 اس می‌توان به گرم کن صندلی جلو، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور باد تایر،‌ کنترل پایداری، کنترل کشش، فرمان برقی و کنترل سرعت در سرازیری اشاره کرد.

۸. جک S3 مدل ۱۴۰۰

ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی در بازار ایران

جک ‌S3 یکی دیگر از ارزان ترین شاسی بلندهای صفر کیلومتر چینی بازار کشور است. کمپانی جک این کراس اوور را با الگوبرداری از محصولات هیوندای طراحی کرده است و آپشن‌هایی نظیر سنسور فشار باد تایر، آینه جانبی با گرم‌کن، سیستم تهویه اتوماتیک، نویگیشن، اتولایت،‌ فرمان برقی، کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل و کنترل پایداری را برای آن در نظر گرفته است.

با وجود بهره‌مندی این خودرو از آپشن‌های زیاد، اما کابین جاداری ندارد و همچنین صدای باد را هم به راحتی به داخل کابین انتقال می‌دهد. کمپانی جک برای خودرو S3 یک پیشرانه ۱.۶ لیتری در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت ۱۰۷ اسب بخار را به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده CVT است که دو حالت اسپرت و زمستانی را در خود جای داده است. مصرف سوخت این کراس اوور ۵ نفره چینی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر است و طول، وزن و حجم صندوق آن نیز به ترتیب ۴.۳ متر، ۱۲۵۰ کیلوگرم و ۶۰۰ لیتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!