گروه ویژه اقدام مالی (FATF) دستورالعمل‌های دقیق خود در زمینه ارزهای دیجیتال را منتشر می‌کند


پلیر در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اخیر آژانس به خبرنگاران عنوان کرد: «این دستور العمل که در راستای رویکرد مبتنی بر ریسک در سرمایه گذاری و دارایی‌های دیجیتال نهایی شده است، هفته آینده منتشر می‌شود.»

بنا به اعلام مارکوس پلیر (Marcus Pleyer)، رئیس گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، این نهاد مالی به زودی اصلاحیه دستور العمل خود را برای شرکت‌های ارز دیجیتال منتشر خواهد کرد.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از «bitcoinexchangeguide.com»، نتایج جلسه عمومی ماه اکتبر(مهر) FATF این هفته منتشر شد. طبق این نتایج اعلام شده،دستور العمل‌های آن نهایی شده و این نهاد قصد دارد نسخه به روز شده آن را در ۲۸ اکتبر(۶ مهر ) منتشر کند.
آقای پلیر در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اخیر آژانس به خبرنگاران عنوان کرد: «این دستور العمل که در راستای رویکرد مبتنی بر ریسک در سرمایه گذاری و دارایی‌های دیجیتال نهایی شده است، هفته آینده منتشر می‌شود.»
در ماه مارس(اسفند ۱۳۹۹) ، ناظر مبارزه با پول شویی (AML) ، پیش نویس دستورالعمل را در یک نشست عمومی منتشر کرد ، اما اصلاحیه نهایی آن به تأخیر افتاد زیرا این گروه نظارتی سعی داشت ،زمینه هایی از جمله امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و توکن‌های غیر مثلی (NFT) را پوشش دهد.
به این ترتیب‌، دستور العمل اصلاح شده شامل خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) در DeFi خواهد بود. علاوه بر آن، FATF اظهارات خود را در زمینه NFT ها به اشتراک خواهد گذاشت.
در حالی که استانداردهای در رابطه با خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) اصلاح نشده اند، این دستور العمل اطلاعات دقیق تری در زمینه نحوه اجرای استانداردهای FATF توسط کشورها و بخش خصوصی ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج