اقدامات دشمنان با عنوان اسلام هراسی در تاریخ مانند لکه ننگی خواهد ماند


 اقدامات دشمنان با عنوان اسلام هراسی در تاریخ مانند لکه ننگی خواهد ماند

رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به اینکه اقدامات دشمنان با عنوان اسلام هراسی در تاریخ مانند لکه ننگی خواهد ماند گفت: مسلمانان موظف هستند به تمام بشریت فکر کنند و هرجا اشکی جاری شد باید بدون توجه به نژاد، رنگ و قومیت آن اشک را پاک کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پروفسور علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اقدامات خباثت گونه دشمنان در راستای تخریب چهره واقعی اسلام گفت: این ادعا که اسلام دین خشونت است به صورت برنامه‌ریزی شده توسط دشمنان و کشورهای متخاصم در ذهن و فکر مردم جهان دیکته شده و هک میشود آنها با تمدن مسلمانان مانع رسیدن پیام صلح اسلام به دیگران می‌شوند.

وی افزود: این اقدامات توسط دشمنان به عنوان اسلام هراسی در تاریخ مانند لکه ننگی باقی خواهد ماند و آیندگان خواهند فهمید که چه خیانتی به آستان مقدس اسلام شده است آنان جان انسان های بیگناه را می گیرند و به نام اسلام تمام می کنند این در حالی است که اسلام در مقابل ترور و خشونت فتنه و تکفیر است.

رئیس سازمان دیانت ترکیه تصریح کرد: مسلمانان موظف هستند به تمام بشریت فکر کنند و هرجا اشکی جاری شد باید بدون توجه به نژاد رنگ قومیت آن اشک را پاک کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم زحمات آنهایی که از حقیقت اسلام دفاع می کنند، هدر نمی رود برای این مهم کافی است که از حقایق قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم جدا نشویم وتلاش‌هایی که برای بازنگری چهره اسلام در جهان به نتیجه بنشیند و از خداوند متعال رسیدن به صلح و آرامش در دنیا و مغفرت در آخرت را مسئلت دارد.

لزوم ایجاد وحدت عملی در تمام کشورهای اسلامی

بنابراین گزارش، مولوی شرف الدین جامی الاحمدی، امام جمعه اهل سنت تربت جام، در دوازدهمین وبینار سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص)، با اشاره به اینکه هر ساله مراسم باشکوهی به همین مناسبت از سوی حوزه علمیه احمدیه تربت جام و با حضور اقشار مختلف مردم، اعم از شیعه و سنی برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که اتحاد و اتفاقی که بین مسلمانان به خصوص در این منطقه و در ایران اسلامی است به محوریت امام عزیز ما حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) پایدار بماند.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدامی که پیامبر اکرم (ص) در جهت تشکیل حکومت اسلامی در مدینه منوره انجام دادند اخوت اسلامی بود، اخوت بین مهاجرین و انصار که باعث شد محبت و الفت بین آنها برقرار باشد تا جایی که فکر می‌کردند بعضی، از برادران خود ارث خواهند برد. به تأسی از اقدام مدبرانه پیامبر اکرم (ص)، همین اقدام در اولین تشکیل حکومت اسلامی در ایران مورد توجه قرار گرفت و اخوت و برادری بین اقشار مختلف اسلامی ایجاد شد.

وی افزود: همانطور که خداوند متعال می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» (همه مومنین و همه مسلمانان برادر یکدیگرند چرا که همه اولاد حضرت آدم (ع) هستند و پدر و مادر همه یکی است بنابراین وحدت و برادری از اینجا ثابت می‌شود. همچنین همه مردم وظیفه دارند که به وظایف قرآنی و سنت نبوی یعنی برادری و اخوت عمل کنند و همه مسلمانان و مومنین بر اصلاح ذات البین بین مومنین تلاش کنند.

مولوی شرف الدین جامی خاطرنشان کرد: بحمد الله در منطقه تربت جام وحدت عملی وجود دارد و شعاری نیست یعنی به گونه ای است که مسلمانان شیعه و سنی با هم شریک کشاورزی هستند، شرکت تجاری دارند، با هم وصلت می کنند و دیگر اینجا مساله شیعه و سنی مطرح نیست مساله اسلام است و باید این امر در کلیه بلاد اسلامی مطرح و عملی باشد تا مثمر ثمر شده و نتیجه ‌دهد.

وی افزود: همانطور که خداوند متعال یگانه است و توحید راس همه طاعات است بنابراین مردمان هم از یکتا پرستی و یگانگی خداوند متعال الگو بگیرند که خداوند یکی است و شریک و انبازی ندارد؛ مسلمانان هم لازم است که خودشان با یکدیگر منسجم شوند و تعامل داشته باشند و همه ید واحد و تابع قرآن و سنت باشند.

وی به سران کشورهای اسلامی توصیه کرد که به جای اینکه با صهیونیست و دشمنان اسلام و دشمنان قبله اول مسلمین متحد بشوند همه با یکدیگر تعامل پیدا کنند و با یکدیگر متحد شوند؛ در این صورت شکست مفتضحانه ای بر همه بلاد کفر مستولی می شود و یقین بدانید که بر اثر اتحاد و اتفاق مسلمانان می توانند همه ابرقدرتها را به زمین بزنند و پوزه آنها را به خاک بکشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال فتح و نصرت برای اسلام و مسلمین عنایت بفرماید و عمر با برکت به مقام معظم رهبری و مسئولین مملکت عنایت فرماید.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس