تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای خانگی


تمیز کردن ظروف استیل کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با خواندن این مطلب با اصول و نکات درست برای شستشوی استیل آشنا شوید. وسایل آشپزخانه تا پیش از اینکه کثیف و لکه دار شوند بسیار زیبا و براق به نظر می رسند ولی به محض اینکه اثر انگشت، لکه […] نوشته تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای خانگی...

تمیز کردن ظروف استیل کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با خواندن این مطلب با اصول و نکات درست برای شستشوی استیل آشنا شوید.

وسایل آشپزخانه تا پیش از اینکه کثیف و لکه دار شوند بسیار زیبا و براق به نظر می رسند ولی به محض اینکه اثر انگشت، لکه و یا کثیفی روی آنها قرار بگیرد دیگر براق نیستند و باید با به کار بردن بعضی از روش ها اقدام به تمیز کردن ظروف استیل کرد.

نحوه تمیز کردن استیل

باید بدانید که ظروف و وسایل استیل در واقع از محبوب ترین جنس های لوازم خانگی هستند و رنگ خوبی دارند که بسته به نوع کیفیت و میزان استفاده از این لوازم ممکن است بعضی از آنها لکه بگیرند و اگر آنها را تمیز نکنید و به مرور زمان درخشندگی و زیبایی نخواهند داشت. می توان گفت که دانستن روش های متنوع تمیز کردن و شفاف نگه داشتن این لوازم به شما در حفظ زیبایی آنها کمک می کند و می توانید با توجه به نوع وسیله استیل از روش های مختلف تمیزکاری استفاده کنید.

ظروف استیل به مرور زمان شروع به تیره شدن می کنند و یا اثر لکه های آب را به خود می گیرند و براق و درخشندگی روزهای نخست را از دست می دهند. جنس استیل مقاومت بالایی دارد و برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و به همین جهت برای لوازم پزشکی و ظروف آشپزخانه و صنایع دارو غذا بسیار استفاده می شود. استیل مقاومت بالایی در برابر گرما دارد و اصلا خم نمی شود، تاب بر نمی دارد و رنگ آن بسیار دوام دارد.

از دیگر کاربردهای استیل می توان به استفاده در ساخت لوازم آشپزخانه، شیرآلات، سینک ظرفشویی، سماور، نرده، میز و صندلی استیل و لوسترها اشاره کرد. ممکن است گاهی شما به عنوان مصرف کننده ورق استیل پس از مدتی استفاده با مشکل کدر شدن این محصولات روبه رو شده باشید اما باید بدانید که مشکل حاد نبوده و تنها با به کارگیری چند روش می توانید وسیله استیل خود را تمیز و براق نمایید و مجددا از آن لذت ببرید.

تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای خانگی

نکات ضروری برای شستن ظرف استیل

در ابتدا وسایل لازم برای شستن ظروف استیل را آماده کنید و سپس به سراغ انجام نکات ضروری بروید. این وسایل عبارت هستند از:

صابون یا مایع ظرفشوییجوش شیرینیک پارچه نرمسرکه سفید

در ابتدا برند کارخانه ای استیل را بررسی نمایید:

می توانید با جستجو کردن نام برند استیل تمام دستورالعمل و نکات ضروری برای شستن ظروف یا تمیز نگه داشتن آن را بررسی کنید و به عبارتی با انجام این مرحله نگرانی شما در مورد خرابی و یا آسیب زدن به استیل از بین می رود.

خطوط را پیدا کنید:

باید توجه داشته باشید که فلز هم مانند چوب خطوطی دارد و برای تمیز کردن آنها باید شیب و جهت را پیدا کنید و بر اساس آن شستشو را انجام دهید.

تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای خانگی

تمیزکاری را سریع انجام دهید:

از یک پارچه تمیز و آب گرم استفاده کنید ولی اگر لکه روی استیل افتاد بهتر است که چند قطره مایع ظرفشویی هم به آن اضافه کنید و روی سطح استیل بکشید. کف ظرف را خوب بشویید و با دستمال خشک کنید.

برای تمیزکاری از بخار استفاده نمایید:

برای استرلیزه کردن استیل ضد زنگ می توانید از بخار هم استفاده کنید زیرا بخار باعث ضد عفونی شدن سطوح می شود و می توانید به راحتی خشک کنید. استیل ضد زنگ به راحتی خط و خش می گیرد و بهترین روش برای از بین بردن آنها استفاده از بخار است.

از سرکه استفاده کنید:

برای نابودی چربی و بکه آب می توانید پارچه تمیز را با آب و سرکه خیس کنید و سپس از بالا تا پایین روی سطح بکشید ولی اصلا نباید اجازه دهید که سرکه روی سطح استیل بنشیند و سپس آن را کامل با آب بشویید و خشک کنید.

با جوش شیرین اسکراپ انجام دهید:

اگر اثرات مختلفی مانند سوختگی یا لکه های ضخیم روی ظروف باقی مانده است باید وقت بیشتری بگذارید. در این راستا می توانید از خمیر نرم جوش شیرین استفاده کنید و با کمی رطوبت به لکه بزنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه در همان وضعیت بماند و سپس ظرف استیل را با آب و مایع ظرفشویی اسکراب کید و سپس کامل بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن ظروف استیل با ترفندهای خانگی

از آرد هم استفاده کنید:

همان گونه که می دانید ممکن است آرد ممکن است به اطراف پاشیده شود و محیط را کثیف کند و به همین دلیل پیشنهاد می شود برای تمیز کردن با آرد از سینک ظرفشویی استفاده کنید. برای انجام دادن این روش باید استیل سینک را خوب تمیز کنید و روی آن را با آرد بپوشانید و سپس با یک پارچه آردها را پاک کنید.

شوینده های مبل نیز موثر خواهند بود:

شوینده ها توانایی برق انداختن استیل های ضد زنگ را دارند ولی نباید آن را به صورت مستقیم روی استیل بزنید. توصیه می شود که در ابتدا یک پارچه را به این شوینده آغشته کنید و خیسی اضافه را بگیرید و سپس روی استیل بکشید. برای نتیجه گیری بهتر باید در جهن خطوط روی استیل حرکت کنید.

می توانید از سرکه و روغن استفاده کنید:

باید توجه داشته باشید با وجود اینکه این ترکیب مقداری عجیب است ولی برای استیل ضد زنگ بسیار کار آمد است و برای استفاده از آن باید کمی سرکه را به صورت مستقیم به استیل اسپری کنید و با استفاده از دستمال روی آن بکشید و پس از گرشت چند دقیقه چندین قطره زیتون را به آن اعمال کنید.

مایع ظرفشویی همراه با روغن معدنی یا روغن بچه را روی ظروف اعمال نمایید:

یکی دیگر از روش های تمیز کردن استیل استفاده کردن از مایع ظرفشویی است زیرا این ماده برای از بین بردن اثر انگشت از روی ظروف استیل عالی عمل می کند. برای انجام دادن این روش در ابتدا باید کمی مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید و به استیل بزنید و برای برق انداختن هم کمی از روغن بچه یا هر روغن معدنی دیگری استفاده کنید و روی خطوط بکشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط