تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان 25 درصد افزایش یافت


تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان 25 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: میزان تولید محصولات باغی این شرکت 25 درصد افزایش یافته و تلاش بر این است روند صعودی در سال‌های آینده هم تداوم داشته باشد.

اسدالله محسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باغات میوه شرکت در دهه‌های گذشته به دلیل نبود سرمایه‌گذاری به مجموعه‌ای زیانده تبدیل شده بود که در حال حاضر از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار مجتمع باغات ۱۲۰۰ هکتار بهره اقتصادی دارد و بقیه با عمر بیش از ۳۰ سال فرسوده شده است که امسال به اصلاح و توسعه ۲۵۰ هکتار اقدام شده و در سال‌های آینده این کار ادامه خواهد یافت.

وی اظهارکرد: با تامین بموقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان امسال تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافته است.

محسن‌زاده گفت: کل باغ زیتون شرکت در حال حاضر ۳۰۰ هکتار می‌باشد که ۷۰ هکتار آن امسال ایجاد و جهت جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

محسن‌زاده بیان کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای زهکشی پنج هزار هکتار در استان اردبیل دارد که با نظر مساعد وزیر جهاد کشاورزی ۲ هزار هکتار آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان ادامه داد: طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی برای احیا و توسعه این مجتمع تولیدی آماده شده و از طریق استانداری به وزارتخانه ارسال شده که امید است با تاکید ویژه رئیس جمهوری پیگیری‌های لازم از طریق مدیریت شرکت و مراجع مربوطه انجام شده و به ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه کمک کند.

وی افزود: شرکت از نظر مالی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان محصولات تولیدی در انبارها جهت ارائه به بازار مصرف موجود است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به افزایش محصولات زراعی در شرکت افزود: با تامین بموقع نهاده‌ها و با تلاش کارشناسان و کارگران این شرکت، میزان تولیدات در گندم ۳۰ درصد ، جو ۴۰ درصد ، کلزا ۲۱ درصد و در چغندر قند ۴۱ درصد افزایش یافته است.
تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان 25 درصد افزایش یافت

محسن زاده درباره افزایش تولید شیر در شرکت هم گفت: با افزایش میزان دام از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۱۹ هزار و ۲۰۰ راس و همچنین تامین نهاده های دامی و بهبود تغذیه دام‌ها میانگین تولید شیر از ۲۷ کیلوگرم در هر راس به ۳۲ کیلوگرم در هر راس دام دوشا رسیده و این امر سبب شده است کارخانه لبنیات بجای ۲ شیفت کاری سابق با سه شیفت به فعالیت بپردازد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره افزایش حقوق کارکنان این شرکت افزود:در حال حاضر سه هزار نیروی ثابت اعم از روزمزد دائم، رسمی، نیروی محدود و معین، استیجاری و پیمانکاری بصورت مستقیم و حدود پنج هزار نفر بصورت غیرمستقیم از این شرکت بهره می‌برند.

وی ادامه داد:با افزایش سنوات سالانه و همچنین اختصاص ۲۰ درصد حق جذب به پرسنل شرکت،میزان پرداختی ماهانه از ۱۶ میلیارد تومان به ۲۷ میلیارد تومان در ماه رسیده است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید