60 درصد خانوارهای 2 معلول خراسان شمالی پشت نوبت مسکن هستند


60 درصد خانوارهای 2 معلول خراسان شمالی پشت نوبت مسکن هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 60 درصد خانوارهای 2 معلول استان پشت نوبت دریافت مسکن هستند که تاکنون 360 واحد مسکونی در اختیار این گروه هدف قرار گرفته است.

محمد شجاع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۰۰ خانوار دارای ۲ معلول شناسایی و زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفتند که تاکنون با کمک خیران تنها ۴۰ درصد از آنان دارای مسکن مناسب هستند.

وی افزود: خانه‌دار کردن خانوارهای دارای ۲ معلول از سال ۹۶ در استان آغاز شده است که تلاش می شود امسال نیز تعدادی از آنان از مسکن مناسب بهره مند شوند؛ مسکن معلولان به ویژه خانوارهای دارای ۲ معلول در اولویت این سازمان حمایتی قرار دارد.

وی گفت: امسال ساخت ۱۳۰ واحد مسکونی سهم جدید برای خانوارهای ۲ معلولی در نظر گرفته ایم که تلاش می کنیم روند ساخت و ساز شتاب داشته باشد.

شجاع اظهار داشت: ۲۵ هزار نفر معلول زیر پوشش این سازمان حمایتی هستند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه سال جاری ۱۱۹ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان زیر پوشش این نهاد داده شده است افزود: از مجموع این واحد ها ۱۰۰ واحد در اختیار خانوار های تک معلولیٰ سه واحد در اختیار یتیمانٰ و مابقی نیز به سایر گروه هدف اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: ۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: هم اینک ساخت یک مجتمع ۲۹۰ واحدی در گلستان شهر بجنورد برای گروه هدف در حال ساخت است که تلاش می کنیم تا پایان امسال در اختیار خانوارها با توجه به اولویت ها قرار گیرد.

شجاع بر نوسازی و تعمیرات خانه های گروه هدف نیز تاکید کرد و اظهار داشت: از نیکوکاران می خواهیم که در این خصوص ما را یاری رسانندٰ، در حوزه مسکن معلولان باید مجمع خیرانی همچون خیران مدرسه ساز باید ایجاد و این حوزه نیز ساماندهی شود.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در