ادامه روند صعودی بازار ارز / قیمت دلار به کانال 27 هزار و 600 رسید


ادامه روند صعودی بازار ارز / قیمت دلار به کانال 27 هزار و 600 رسید

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند افزایشی داشت و به کانال 27 هزار و 600 تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی امروز 26 هزار و 892 تومان اعلام شد. نوشته ادامه روند صعودی بازار ارز / قیمت دلار به کانال 27 هزار و 600 رسید...

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار آزاد امروز قیمت دلار به کانال ۲۷ هزارو ۶۰۰ تومان رسید و با نرخ ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز افزایش یافت و به قیمت ۲۶ هزار و ۸۹۲ تومان رسید. قیمت دلار بازار متشکل ارزی امروز دوشنبه ۲۶۹۸۹ تومان اعلام شد.

تقویت انتظارات افزایشی بازار ارز

گذر دلار از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی از این جهت برای بازار اهمیت داشت که آخرین بار در اواسط مهرماه، این ارز قیمت بالاتری را به ثبت رسانده بود. با عبور اسکناس آمریکایی به بالای سطح مقاومتی ۲ هفته‌ای، انتظارات افزایشی در بازار تقویت شده است.

برخی از تحلیل‌گران فنی باور دارند در صورتی که دلار بالای سطح یاد شده باقی بماند، به راحتی می‌تواند تا محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰تومان پیشروی کند. مقاومت بلندمدت‌تر بازار ارز محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی است که بازار در سال جاری تنها یکبار به آن رسیده است.

به گفته فعالان، دلیل اصلی رشد دلار در دو روز آخر بازار، تغییر نوع نگاه شماری از معامله‌گران نسبت به آینده برجام است. در حالی که در بیشتر زمان‌های مهرماه، بازار نسبت به شروع مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین بود و حدس می‌زد که حداقل توافق موقتی در پاییز به ثبت برسد، اخبار روزهای گذشته، کمی جهت انتظارات را تغییر داده است. به گفته برخی فعالان، چند بار از سوی رسانه‌های غربی عنوان شده بود که مذاکرات هسته‌ای تا انتهای اکتبر آغاز خواهد شد، ولی در حالی که تنها حدود۵ روز به انتهای این ماه باقی مانده است، خبری از شروع مذاکرات نیست. در کنار این، سطح تنش‌ها تا حدی بالا رفته است و برخی از رسانه‌ها تخمین زده‌اند که ممکن است مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز نشود.

در کنار این، در انتهای هفته گذشته ادعایی مطرح شد که ذهنیت معامله‌گران ارزی را تحت تاثیر قرار داد. سایت اقتصاد‌نیوز گزارش داد که معامله‌گران از انتهای هفته گذشته، راجع به مقاله‌ای صحبت می‌کردند که در آن ادعا شده بود، آمریکا درخواست ایران برای دادن تضمین برای عدم بازگشت تحریم‌ها در دوران بایدن را نپذیرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!