سلامت روان، تاثیر هنر بر اجتماع است


سلامت روان، تاثیر هنر بر اجتماع است

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سلامت روان، تاثیر هنر بر اجتماع است و مشارکت در هنر به عنوان روشی برای بهبود سلامت از محبوبیت بالایی در جامعه هنری استان قزوین برخوردار است.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در آیین اختتامیه نمایش راحیل در استانداری قزوین افزود: شیوع ویروس کرونا، تاثیری بسیار عمیقی بر حوزه فرهنگ و هنر داشته است.

وی با بیان اینکه نقش هنر در نشاط آفرینی، به ویژه هنر نمایش غیر قابل انکار است، تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد، مشکلات زنان بی سرپرست و بد سرپرست و کودکان کار با زبان هنر نمایشی قابل کنترل و بیان است.

بیدخام با اشاره به اینکه قزوین از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن بوده، یادآور شد: این منطقه از کشور در حوزه هنر دارای رتبه های نخست کشوری و سوم بین المللی بوده اما متاسفانه آن گونه که باید کاری در شان هنرمندان آن صورت بگیرد، نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: بدون شک هنر و هنرمند نقش ارزنده و اساسی در میزان کاهش آسیب های اجتماعی دوران پسا کرونا دارند و حمایت از این حوزه وظیفه ذاتی تمامی نهادهای متولی است.

نمایش آیینی راحیل با موضوع مدافعان حرم و خانواده های به اسارت درآمده به دست داعش در سوریه است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان های قزوین و مشهد به اجرا گذاشته شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان