بیش از یک هزار مددجوی ندامتگاه های البرز مهارت آموختند


بیش از یک هزار مددجوی ندامتگاه های البرز مهارت آموختند

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز اعلام کرد که یک هزار و 241 مددجوی ندامتگاه های استان البرز طی نیمه نخست امسال آموزش های مهارتی را در رشته های مختلف فنی و حرفه ای فرا گرفتند.

بهزاد غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از اهدف مهم در توسعه آموزش های مهارتی در ندامتگاه های استان را ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای مددجویان حین تحمل حبس ذکر کرد.

وی گفت: تلاش ها براین است تا شرایطی برای مهارت آموزی و بازگشت آبرومندانه مددجویان به جامعه فراهم شود.

غفاری اظهار داشت: مددجویان ندامتگاه های استان البرز بیشتر از اقشار کم درآمد و در معرض آسیب های اجتماعی هستند، لذا وظیفه خود می دانیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم ، امکان اشتغال آنان را مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: در کنار ارائه آموزش های فنی و مهارتی ، از طریق مرکز مدیریت مهارت آموزی، مشاوره های شغلی برای هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان ارائه می شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی بهره وری افزود: در آموزش های مهارتی مراکز آموزشی این اداره کل ، محور اصلی توانمند سازی نیروی کار استان با هدف کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است.

غفاری اظهار داشت: این اداره کل، آموزش های مهارتی را در۲ بخش دولتی و غیردولتی و با بهره گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز مهارت آموزی دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای است.

از مجموع چهار ندامتگاه مستقر در البرز ۲ ندامتگاه زیر نظر اداره کل زندان های استان تهران و ۲ ندامتگاه دیگر زیر نظر اداره کل زندان های البرز قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی