کتاب ضروریات شیمی دارویی فویه منتشر شد


کتاب ضروریات شیمی دارویی فویه منتشر شد

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، کتاب «ضروریات شیمی دارویی فویه» در 4 فصل و 128 صفحه منتشر شد.

این کتاب که توسط توماس ال.‌ الیمک، اس. ویلیام زیتو، ویکتوریا اف، روچ و دیوید ای. ویلیامز در سال 2013 در آمریکا تألیف و توسط دکتر حسین اسبقیان، دکترای تخصصی شیمی دارویی و زیر نظر دکتر محمد جوهری، عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ترجمه شده به بحث‌های شیمی دارویی در حوزه داروهای ضدافسردگی و صرع، اپیوئیدها و محرک‌های مغزی پرداخته است.

کتاب «ضروریات شیمی دارویی فویه» تبیین کرده است که علم شیمی دارویی با ظرافت خاصی از پشتوانه علوم مختلفی نظیر فارماکولوژی و شیمی بهره می‌برد و در پی یافتن ترکیبات جدیدی می‌باشد تا بتواند برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده کند.

علم شیمی دارویی به عنوان یکی از دروس اساسی و اختصاصی رشته داروسازی عمومی که با شناسایی تارگت‌های بیومولکولی عامل ایجاد بیماری، امکان ساخت ترکیبات اختصاصی برای بلوکه کردن پیشرفت بیماری میسر کرده، نیازمند منابع ارزشمند با نگاه بالینی است که ترجمه این کتاب در این راستا انجام گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب که چاپ اول آن در پاییز 1400 با قیمت 400 هزار ریال عرضه شد با شماره 33749503-045داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا