جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده است


جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  کنفرانس وحدت اسلامی در حالی برگزار می‌شود که به برکت مجاهدت‌ها و بیداری‌های جهان اسلام، جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار معارف ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: به لطف الهی و به برکت مجاهدت‌ها و بیداری‌های جهان اسلام، جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده و در برابر اراده ملت‌های مسلمان مجبور به عقب نشینی و پذیرش شکست شده است و اتحاد و بیداری اسلامی عامل این شکست جبهه استکبار است.

وی با تاکید بر پررنگ شدن نقش علما و نخبگان جهان اسلام در شرایط کنونی تاکیدکرد: اکنون باید وارد این میدان بشویم و نگذاریم هر فرد، مذهب یا گروهی را به بهانه‌ای به جان مسلمان‌ها بیندازند. اگرچه ممکن است زمینه‌های برخی اختلاف‌ها به تعصبات، سلیقه‌ها، برداشت‌ها و غفلت‌های داخلی برگردد ولی کسی که از این اختلاف، بهره کامل را می‌برد، طراح تفرقه است که نه شیعه را می‌خواهد و نه سنی را بلکه آمده است اسلام را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه از مسئله فلسطین به عنوان جان جهان اسلام و مرکز تقابل جبهه کفر با جبهه اسلام یاد کرد و گفت: امروز همه نداها باید در راستای نجات فلسطین و نابودی رژیم اشغالگری باشد که غاصبانه آمده است، به مردم ظلم کرده و آنها را از خانه خود بیرون کرده است. به لطف الهی با همین انسجام و وحدت و با حمایت از کسانی که در جبهه فلسطین با رژیم اشغالگر مبارزه می‌کنند، به زودی شاهد نابودی رژیم اشغالگر و سربلندی و پیروزی مسلمانان باشیم.

حاجی صادقی تاکیدکرد: ما با افتخار می‌گوییم هرکس با رژیم اشغالگر بجنگد، هر کس از فلسطین حمایت کند، حمایت انقلاب اسلامی را پشت سر خود دارد و ما برای این حمایت آماده‌ایم.

وی از حاج قاسم سلیمانی و ابو مهندس و همراهانشان یاد کرد و از تلاش برای وحدت عالم اسلام به عنوان بزرگترین دغدغه این شهدا نام برد و گفت: آنها می‌دانستند چه ظرفیت بزرگی در عالم اسلام و مسلمانان وجود دارد ولی استکبار این ظرفیت‌ها را خرج یکدیگر می‌کند و اجاره نمی‌دهد این ظرفیت‌ها در برابر کفر به کار گرفته شود.

حاجی صادقی آیت الله محمدعلی تسخیری را زبان منادی وحدت خواند و خطاب به او گفت: با شما قرار می‌گذاریم اجازه ندهیم پرچم شما روی زمین بماند و تا نابودی نقشه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف با تمام وجود مجاهدت می‌کنیم.

جبهه استکبار دچار مرگ تدریجی شده است


تکفیر اهل قبله در اسلام ممنوع است

شیوا یوسفی فعال فرهنگی پاوه گفت: آیین اسلام ما را از تندروی و تکفیر اهل قبله منع کرده و ما را ملزم به رعایت حقوق انسان‌ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان کرده است. برای اثبات این مدعا از فرمایش حضرت علی (ع) به مالک اشتر فرماندار وقت مصر بهره می‌گیریم که فرمود «الناس صنفان اما اخ لک فی الدین و اما نظیر لک فی الخلق» مردم دو گروه‌ هستند؛ یا برادر دینی تو یا انسان‌هایی مانند تو هستند. پس حقوق و احترام هر دو را رعایت کنید.

یوسفی با بیان این که این دستور دین برای تمامی زمان‌ها جاری است، اضافه کرد: در دین هیچگاه ریا، قتل بی گناهان، تخریب و ترور جایی نداشته و ندارد. هرچند تروریسم مساله جدیدی نیست و در تاریخ اسلام خوارج، باطنیه و غرامطه را داشته‌ایم ولی تندروی تکفیری‌ها در عصر حاضر در تاریخ بی‌سابقه است. واقعیت امر این است داعش که خود را دولت خلافت اهل سنت معرفی می‌کند، فتنه خطرناکی است که از سوی اجانب برای تضعیف اسلام طراحی شده تا با تزریق بیم و نفرت از گرایش جوانان مغرب زمین به این آیین الهی بکاهد.

وی با بیان این که بسیاری از انحرافات در دین و دیگر گروه‌های انحرافی در اثر عدم ارجاع آیات متشابه به محکم، تاویل و تقطیع‌های وحشتناک و مخرب به وجود آمده‌، اظهار داشت: این افکار در طول تاریخ باعث بدترین فرقه سازی‌ها و شنیع‌ترین جنایت‌ها شده است.

یوسفی ادامه داد: از دیگر مبانی فکری تکفیری‌ها مطلق کردن مقید واقعی است. آنها تمامی آیات جهاد را که مقید هستند، مطلق فرض کرده و به نام جهاد، بزرگترین خونریزی‌ها را انجام دادند. مثلا آنها با استناد به آیه 194 سوره بقره که می‌فرماید فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم»؛ پس هر کس بر شما تعدی کرد، همانگونه که به شما تعدی کرده، بر او تعدی کنید، به نام دین فساد عظیمی را در جوامع بشری ایجاد می‌کنند و اگر پیام این آیه تعدی به بی گناهان است، پس پیام آیه و لا تزر وازره وزر اخری چیست؟

وی از اختلافات مذهبی و قومی، بیکاری جوانان، تهاجم فرهنگی، طمع ابرقدرت‌ها به منابع خدادادی مسلمانان به عنوان دلیل ظهور تروریسم و افراطیون نام برد و تصریح کرد: آنها تنها راهکار برای رسیدن به اهداف شوم خود را به جان هم انداختن مسلمانان می‌دانند.

به گزارش ایرنا ، مباحث سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هشت محور جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری مطرح می شود.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

در این کنفرانس ۵۱۴ سخنرانی شامل ۲۳۰ سخنرانی با حضور ۵۲ مهمان از ۱۶ کشور به صورت حضوری و ۱۸۰ سخنران نیز از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخل کشور برگزار شد. همچنین ۲۴ نشست وبیناری برای این دوره از کنفرانس تدارک دیده شده بود که هر نشست با حضور ۱۵ سخنران از شخصیت های جهان اسلام برگزار شد. مجموعه افراد خارجی از ۳۹ کشور جهان در این نشست‌ها و به طور کلی کنفرانس حضور داشتند.

کنفرانس سی و پنجم دارای ۲ بخش علمی و اجرایی است که در بخش اجرایی کارگروه های محتوا و اطلاعات ملی، محتوا و اطلاعات بین المللی، تدوین و تولید و کارگروه رسانه و تبلیغات فعالیت می کنند.

هفته وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد و همه ساله از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت آغاز می شود و تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رسول خدا (ص) به روایت شیعیان ادامه دارد. این هفته و کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امسال از ۲۷ مهر آغاز شده و روز شنبه با برگزاری اختتامیه پایان یافت ولی برگزاری وبینارها همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟