ایران همواره پرچم دار وحدت در میان امت اسلامی بوده است


ایران همواره پرچم دار وحدت در میان امت اسلامی بوده است

مفتی اعظم سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری برای وحدت صفوف مسلمانان تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیخ احمد بدر الدین حسون، مفتی اعظم سوریه در بیستمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس وحدت امت اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری برای وحدت صفوف مسلمانان تلاش می کند و این هدف در بین مسئولان مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز وجود دارد.

وی افزود: پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم تنها چند ساعت پیش از خودشان توصیه کردند که پس از من به کفر روی نیاورید.اما مسلمانان به این سفارش گوش ندادند.

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی از سال ها پیش با هدف نزدیک کردن مذاهب مختلف فعالیت خود را آغاز کرد این کنفرانس از زمانی که کلید خورد که آوازه انقلاب اسلامی در ترویج از دوستی و اخوت به همه مسلمانان جهان مخابره شد و همه دانستم که انقلاب اسلامی پشتیبان مستضعفان است.

وی عنوان کرد: اما دشمنان همواره در این صدد بودند که انقلاب اسلامی را مخرب وحدت اعلام کند و آن را برگرفته از اختلافات مذهبی و فرهنگی به سایر مردم جهان بشناساند. از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جنگ فکری علیه آن آغاز شد و دشمنان ایران را وارد هشت سال جنگ با عراق کردند و وانمود می‌کردند که تقریب مذاهب امکان‌پذیر نیست و انقلاب اسلامی هیچ اعتقاد به فلسطین و قدس ندارد و یا هیچ اهتمامی برای حل مسائل اختلافی ندارد.

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با حضور اندیشمند بزرگ واعظ زاده خراسانی آغاز به کار کرد و پس از ایشان آیت الله تسخیری این پرچم را بر دست گرفت و با روح و جانش برای وحدت مسلمانان تلاش کرد آیت الله تسخیری شخصی بود که اشکش جاری نمی شد مگر از قلب و جانش نشات گرفته بود. پس از آن شیخ محسن اراکی و امروز نیز پرچم تقریب مذاهب در دستان حجت الاسلام شهریاری است که امیدواریم این امانت را به خوبی محافظت کند.

وی اظهار کرد:در حال حاضر، دشمنان و بیگانگان، آتش جنگ را در یمنِ اسلامی و در شام که ستون اسلام است، شعله‌ور ساخته‌اند. هدف آن‌ها به فراموشی سپرده شدن مسأله فلسطین، تفرقه‌افکنی در صفوف امت اسلامی و ایجاد درگیری و راه‌اندازی جنگ میان مسلمانان است. در این میان، خود می‌ایستند و با لبخند، به تماشای صحنه‌ای که ایجاد کرده‌اند، می‌نشینند.علت این مسأله چیست؟ علت آن است که ما از آموزه‌های قرآن کریم فاصله گرفته‌ایم.

مفتی اعظم سوریه گفت: مقصود از تقریب مذاهب اسلامی تنها نزدیک شدن شیوخ و رهبران این مذاهب به یکدیگر نیست، بلکه این وحدت و نزدیکی تمامی امت اسلامی را شامل می‌شود؛ کما اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «این امت شماست که امتی یگانه است و من پروردگار شما هستم پس مرا بپرستید». بر همین اساس، ما باید با خیلی سریع و قدرتمندانه با توطئه‌چینی‌ها و اقدامات فتنه‌انگیزانه دشمنان و بیگانگان مقابله کنیم.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: امروز دشمنان، آتش جنگ را در افغانستان شعله‌ور می‌کنند و از سوی دیگر، نمی‌خواهند جنگ در یمن پایان یابد.به دنبال نابودی سوریه هستند. تمامی این تلاش‌ها برای به فراموشی سپرده شدن مسأله فلسطین و «قدس» صورت می‌پذیرد. کسی که امروز فلسطین و «قدس» را فراموش کند، قطعا فردا نیز «مکه مکرمه» را فراموش خواهد کرد.

مفتی اعظم سوریه خاطر نشان کرد: تفکر و عقیده اسلامی در حال حاضر با یک هجمه گسترده مواجه است.دشمنان می‌گویند که ما می‌خواهیم حضرت ابراهیم (ع) را به کشورهای جهان اسلام و جهان عرب بازگردانیم.حال آنکه ما امتی هستیم که توانستیم خانه‌ای را که حضرت ابراهیم (ع) در «مکه مکرمه» بنا کرد، از نزدیک ببینیم و به آن دسترسی داشته باشیم. بنابراین، در تبعیت از حضرت ابراهیم (ع) ما شایسته ‌تر از دیگران هستیم. کسانی که چنین مواردی را مطرح می‌کنند، باید بدانند که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است:«ابراهیم نه یهودى بود و نه نصرانى؛ بلکه موحّدى خالص و مسلمان بود».

وی عنوان کرد: ما امید زیادی به کنفرانس وحدت و محورهای اصلی برگزار شده در آن داریم. بدیهی است که این محورها برای ساختن آینده فرزندان این امت طراحی شده‌اند. بنابراین، باید هوشیاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم. درحال حاضر، کسانی در صفوف امت اسلامی نفوذ کرده‌اند که از امت اسلامی نیستند، مسلمانان را دشمن می‌دانند و علیه آن‌ها اعلام جنگ می‌کنند.از سوی دیگر، گاهی اوقات می‌بینیم که مسلمانی برادر مسلمان خود را به اسم اسلام به قتل می‌رساند.اگر این کینه‌توزی‌ها ادامه داشته باشد، سرنوشت تقریب مذاهب چه خواهد شد؟

شیخ حسون خطاب به مسلمانان گفت: بیایید دست در دست یکدیگر رو به جلو حرکت کنیم. اروپا، آمریکا، استعمارگران و مستکبران همواره قصد دارند امت اسلامی را در آشفتگی و هرج و مرج ببینند. در این شرایط، همه ما در سراسر کشورهای جهان اسلام باید فریاد وحدت، تقریب و امت واحده را سر دهیم؛ کما اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «شما بهترین امتی هستید که برای اصلاح جوامع انسانی پدیدار شده‌اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می‌دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی‌دارید و به خدا ایمان می‌آورید».

وی اظهار داشت: ما امتی هستیم که اگر ناسزا بشنویم، پاسخ آن را با ناسزاگویی نمی‌دهیم، اگر تکفیر شویم، تکفیر نمیکنیم و اگر علیه ‌مان کینه‌توزی صورت گیرد، ترحم می‌کنیم و این همان خط‌ مشی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) بوده است.

مفتی اعظم سوریه در ادامه خطاب به مسئولین ایران گفت: امروز شما برای جهان، عزت و برای مستضعفان، پیروزی و برای مؤمنان و مسلمانان، وحدت را می‌خواهید. امروز شما برای پایان اشغال فلسطین و نیز پایان جنگ‌های ویران‌کننده علیه مسلمانان تلاش می‌کنید. از همین‌جا بر شما درود می‌فرستم. همانطور که امام رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) وعده دادند، عمر صهیونیست‌ها بسیار کم خواهد بود و آن‌ها از همان راهی که آمدند، بازخواهند گشت و این ما هستیم که در «مسجدالاقصی» باقی خواهیم ماند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته