مجازات اهل تفرقه با خدا است/ شریعت اسلام به خون مسلمانان توجه ویژه دارد


مجازات اهل تفرقه با خدا است/ شریعت اسلام به خون مسلمانان توجه ویژه دارد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: کسانی که در این زمان به دنبال پراکندگی و فرقه فرقه کردن اسلام هستند موجبات حزن و اندوه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در بیستمین نشست سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ آبان ماه که به صورت وبیناری برگزار شد با اشاره به تاکیدات قرآن کریم بر وحدت بین مسلمانان گفت:اسلام همواره بر موضوع وحدت و کنار گذاشتن تهمت‌ها فسق و فجور و تاکید می‌کند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در برخورد با کافران بسیار سخت گیر بودند اما در برخورد با مومنان و دوستان مهربان. کسانی که در این زمان به دنبال پراکندگی و فرقه فرقه کردن اسلام هستند موجبات حزن و اندوه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را فراهم می کنند و خداوند به پیامبر فرموده غمگین نباش که مجازاتشان با خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: قرآن کریم به وحدت دعوت می کند و همه را از تفرقه، انذار می‌دهد چرا که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: "کسی وارد بهشت نمی شود که بوی ایمان را استشمام کند و کسی ایمان می آورد که با دیگران دوست و مهربان باشد و در جای دیگر نقل است کسی که به کافر تعرض کند و نه مسلمان مورد لعن خدا و رسول قرار می گیرد.

وی افزود: علیرغم آنکه آیات قرآن کریم ما را به دوستی و محبت دعوت می‌کند اختلاف در میان مسلمانان وجود دارد و دشمن از هر فرصتی برای رواج این طبقه استفاده می کند؛ سوال اینجاست که ملاک شک و توحیدی بودن افراد چیست پاسخ این سوال را سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشان می دهد که به مجرد آنکه افراد شهادتین گویند و وحدانیت خدا و قبله مسلمانان را بپذیرند اکتفا می‌کند و کسی که شهادت به یگانگی خدا و رسول بدهد و قبله مسلمانان را قبله خود بداند ریختن خون او حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین در مکتب اهل سنت و به خصوص صحیح بخاری نقل شده است که حضرت علی علیه السلام به پیامبر فرمود تا چه اندازه مبارزه کنم؟ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پاسخ دادن تا زمانی که شهادتین بخوانند به خدا و رسولش ایمان آورند.

وی افزود: در تاریخ اهل سنت نقل است که شخصی نزد پیامبر صلی الله آمد و گفت در جنگی کافری که از ترس کشته شدن شهادتین را گفت کشتم پیامبرصلی الله پاسخ داد تو از کجا می دانستی که قلبا شهادتین نگفته است. نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی عنوان کرد: شریعت اسلام به خون مسلمانان توجه ویژه دارد و هر کس مومنی را بکشد در جهنم است و عذابی فراگیر را خواهد کشید خداوند متعال فرمود یکدیگر را نکشید آن کس که اظهار اسلام می‌کنند نسبت به او کفر نورزید.

وی افزود: اکنون که در ایام وحدت قرار گرفته ایم که بهترین فرصت است تا این موضوع را تبیین و تکفیر را که موجب خدشه دار شدن چهره واقعی اسلام شده است را تقبیح کنیم. تا روزی شاهد حذف افکار تکفیری و رویش و محبت در بین مسلمانان باشیم.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...