با انفعال، دشمنان اسلام را مصادره می کنند


با انفعال، دشمنان اسلام را مصادره می کنند

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر منفعلانه در برابر تغییر و تحولات دشمنان عمل کنیم، آینده اسلام در مصادره بیگانگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر زهرا برهان زهی، مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم بر وحدت مسلمانان گفت: اسلام و قرآن کریم پیام‌آور وحدتی سرشار از عقلانیت است خداوند متعال در ۱۴ قرن پیش در قرآن کریم به ما می‌آموزد که از سرنوشت گذشتگان عبرت بگیریم بر همین اساس خداوند از مسلمانان می خواهد که در هر دوره‌ای به روز و علمی باشند تا رویکردی موثر برای نیل به اهداف متعالی به کار گیرد.

وی افزود: رویکرد کثرت گرایی در اسلام موجب شد که تنها پس از گذشت نیم قرن از اسلام تمدن های ایران‌،روم و مصر درهم شکسته و تمدن اسلام در مرکز جهان قرار بگیرد پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم با ذکاوت به اتحاد سازی و انسجام قبایل تاکید داشت و چنین وحدتی همواره در اسلام مورد تاکید بوده و از دغدغه‌های امروز جهان است.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز هیچ دلیل عقلانی برای تحت پوشش قرار گرفتن این وحدت وجود ندارد متاسفانه علاوه بر عوامل بیرونی امروز شاهد آسیب‌پذیری وحدت مسلمانان هستیم که در اثر ناآگاهی و جهالت مسلمانان شکل گرفته است که اثبات تقویتی و افراطی ملعبه دست دشمنان شده قانون با سیاست تکویر مسلمانان را به چالش کشیدند کسانی که در دام افراط و تفریط افتاده‌اند پیاده نظام دشمن هستند این در حالی است که خود دشمنان و غربی‌ها در مقابل مسلمانان از انسجام و وحدت قابل توجهی برخوردار هستند.

وی افزود: اسلام دین به روز است و در قرآن کریم آیه ۵۱ سوره مبارکه مائده می‌فرماید یهود و نصارا دوست خود قرار ندهید و کسانی که آنها را دوست قرار می‌دهند شریک جرم آن‌ها هستند.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: توسعه وحدت، عزت و اقتدار معنوی از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری باید اولویت علما و فرهیختگان مسلمان باشد و اگر منفعلانه در برابر تغییر و تحولات دشمنان عمل کنیم، آینده اسلام در مصادره بیگانگان قرار می‌گیرد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید