لزوم توجه به صادرات و فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی


لزوم توجه به صادرات و فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زعفران، پسته و زرشک از محصولات صادراتی و ارزآوری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (3 آبان) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور فرصت خوبی قرار دارد تا با تجربه بیش از 40 سال و با شناخت اولویت ها کار کنیم و امیدواریم شرایط بهتری فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راه آهن، معدن و جذب سرمایه گذاران مهم ترین موضوعات برای توسعه این استان است، افزود: این سه موضوع مهم به یکدیگر گره خورده اند و در صورتی می توان سرمایه گذاران را به سمت بخش معدن این استان سوق داد که شرایط حمل و نقلی مناسب از جمله راه آهن ایجاد شود.

وی در ادامه بیان کرد: مسئله حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است و سرمایه گذاران در ابتدا به این موضوع توجه دارند و باید این سه موضوع را همراه با هم حل کنید.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه صف طولانی معطلی برای کارهای کارشناسی جهت اخذ مجوزها کمتر شده است، ادامه داد: امیدواریم در صحنه میدانی به حد مطلوب این موضوع برسد تا وقت سرمایه گذاران از بین نرود و سرمایه آنان معطل نماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی و وجود محصولات خاص در خراسان جنوبی گفت: از بهترین خدمت ها برای مردم خراسان جنوبی تسهیل کردن فرآیندهای خرید، صدور، فرآوری و غیره است چرا که برخی از زرشکاران استان از عدم فروش محصولات سال گذشته خود گلایه داشتند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این افراد زحمات خود راضی باشند.

وی در ادامه عنوان داشت: گاهی تعلل در این امور باعث می شود تا زحمت را کشاورزان ببرند و سود نصیب دیگران شود و یا با از دست رفتن کیفیت زرشک هر دو گروه ضرر ببینند.

آیت الله عبادی ادامه داد: زعفران و پسته نیز از دیگر محصولاتی هستند که نیاز به توجه دارند و امیدواریم تا جایی که امکان دارد این نوع محصولات صادراتی و ارزآور توسعه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مشکل نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: توزیع نهاده های دامی باید به گونه ای باشد تا افراد خاصی نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی تجربه های تلخی را پشت سر گذاشته اند، اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز شیرینی این تلخی ها را در آینده ببینند.

پایان پیام/573

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...