بی‌ثباتی مدیریت در خراسان جنوبی/ مشکلات با انتخاب مدیران کارآمد و جهادی حل خواهد شد


 بی‌ثباتی مدیریت در خراسان جنوبی/ مشکلات با انتخاب مدیران کارآمد  و جهادی حل خواهد شد

حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر اینکه مهمترین دغدغه این روزها بحث ثبات مدیریت و تعیین تکلیف وضعیت مدیران خراسان جنوبی است، گفت: بخش قابل توجه از معضلات و مشکلات استان در انتخاب مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مجید نصیرایی» امروز (۳ آبان) در دیدار مجمع نمایندگان مردم استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: این روزها در مجلس شورای اسلامی بحث های خیلی مهم و موثری دنبال می شود که بخشی انجام شده که یکی طرح رفع موانع فضای کسب و کار بود و بسیار طرح موثر و کارآمدی است که علاوه‌ بر آنکه روند پر پیچ و خم، غیر شفاف و بوروکراسی دست و پاگیر را از سر راه کسب و کارها بر می‌دارد به دنبال رفع انحصار و رانت از برخی مشاغل است.

اقدام مجلس یازدهم در حذف یک رانت مهم شغلی

نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مجلس یازدهم در حذف یک رانت مهم شغلی، ادامه داد: مجلس در جریان بررسی طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار مصوب کردند که سابقه قضاوت یا نمایندگی مجلس جایگزین آزمون وکالت نخواهد شد.️ این مصوبه به این صورت است که نمایندگان و قضات اگر می‌خواهند در حوزه وکالت مشغول به فعالیت شوند، باید در آزمون وکالت شرکت کنند و دیگر سابقه نمایندگی و قضاوت جایگزین آزمون وکالت نیست.

وی به روحیه ضدفساد و شفافیت مجلس اشاره کرد و افزود: مسئله طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیز در حال پیگیری است و تاکنون سه جلسه کمیسیون مشترک آن برگزار شد و این طرح آثار و برکت فراوانی خواهد داشت چون سالهای سال است که بسیاری از مردم و رهبر معظم انقلاب نسبت فضای مجازی بی در و پیکر دغدغه دارند البته آنطور که باید و شاید هدف این طرح به درستی در فضای رسانه ای تبیین نشد و متاسفانه بیشتر به حذف و فیلتر کردن پیام رسان ها و اینترنت در فضای جامعه مشهور شد.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: در این طرح هدف ساماندهی و نظم فضای مجازی و محترم شمردن حاکمیت در این فضا و حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی و فرهنگ ایرانی است.

پیگیری حل مشکلات معیشتی مردم در مجلس/تغییرات چشمگیری در بودجه ایجاد خواهد شد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی به پیگیری وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در همین مدت کوتاه شروع خوبی داشته و این امید و انگیزه را در مدیران و مردم ایجاد کرده که می توان خیلی از مشکلاتی که جامعه را آزار می دهد به مرور برطرف کرد که این‌ها خود را در بحث بودجه نشان خواهد داد و امسال تغییرات چشمگیری در بودجه و ساختارها ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: بخاطر ساختارها و نحوه توزیع منابع و بودجه است که بخش قابل توجهی از آسیب و نارضایتی ها را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام نصیرایی در ادامه با بیان اینکه در استان هم شاید مهمترین دغدغه این روزها بحث ثبات مدیریت و تعیین تکلیف وضعیت مدیران است، افزود: در خراسان جنوبی و برخی استان های دیگر حالت بی ثباتی در مدیریت را شاهد هستیم و اکنون بخش قابل توجهی از مدیران نمی توانند تصمیم بگیرند و روی این موضوع ما نیز به عنوان نمایندگان مردم ورود داریم و وزارت کشور از ما به صورت مکتوب و شفاهی نظرخواهی کردند و با همفکری و بعضی موثران نظرات خود را منعکس کردیم اما این به معنای دخالت نیست.

نمایندگان اصراری بر گزینه خاصی برای مدیریت عالی استان ندارند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تأکید کرد: نمایندگان استان اصراری بر گزینه خاصی و یا گزینه مدنظر خود ندارند و مسئول اصلی انتخاب مدیران وزارت کشور است اما هر جایی از نمایندگان بخواهند نهایت همکاری و نقش نظارتی خود را با قوت و قدرت خواهیم داشت.

وی گفت: اگر این مسئله مهم امروز استان خوب تنظیم شود بخش قابل توجه از معضلات و مشکلات خراسان جنوبی در همین انتخاب مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی حل خواهد شد و همچنان منتظر اعلام جمع بندی و تعیین تکلیف سریعتر استان در این زمینه هستیم.

نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مسئله آب و حیاتی استان، کشاورزی و دامداری نیز در حال پیگیری است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک