برگزاری مسابقات ره‌نشان بنیاد ملی نخبگان با هدف حل مسائل کشور


برگزاری مسابقات  ره‌نشان  بنیاد ملی نخبگان با هدف حل مسائل کشور

دومین دوره مسابقات ملی ره‌نشان در حال برگزاری است که در این دوره شرکت‌های فناور و صنعتی در 5 حوزه سلامت،‌ حمل‌ونقل، مواد و معدن، هوشمندسازی و انرژی تعریف طرح کرده‌اند تا شرکت‌کنندگان ضمن ارزیابی اولیه و تیم‌سازی وارد مرحله حل مسئله و اجرای آنها شوند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نام‌نویسی دومین دوره مسابقات ملی "ره‌نشان" ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به انجام طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی چند روزی است که آغاز شده است. در این دوره شرکت‌های فناور و صنعتی در 5 حوزه "سلامت،‌ حمل‌ونقل، مواد و معدن، هوشمندسازی و انرژی" تعریف طرح کرده‌اند تا شرکت‌کنندگان، ضمن ارزیابی اولیه و تیم‌سازی وارد مرحله حل مسئله و اجرای آنها شوند.

"علی ملکی" مدیر جوان مجموعه مسابقات "ره‌نشان" درباره "طرح شهید بابایی" بنیاد نخبگان و اهداف آن گفت: بنیاد ملی نخبگان از سال گذشته رویکرد جدیدی در پیش گرفته و تعریف نخبه را تغییر داده است. در گذشته هرکسی رتبه بهتری داشت یا رشته بهتری را قبول می‌شد نخبه محسوب می‌شد اما امروز کسانی نخبه محسوب می‌شوند که بهتر بتوانند مسائل کشور را حل کنند و این نخبگان جدید می‌توانند از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند. برهمین مبنا بنیاد ملی نخبگان از رویدادهای رقابتی مسئله‌محور تحت عنوان "طرح شهید بابایی" حمایت می‌کند و متقاضیان می‌توانند در قالب این رویداد و در قالب فرایندهایی که طراحی شده است با یکدیگر رقابت کرده و در نهایت تیم‌ها و نفرات برتر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

وی گفت: مسابقات "ره‌نشان" یکی از مسابقات این طرح است که از سال گذشته استارت آن خورده است و بنده هم مدیر برگزاری این مسابقات هستم. یکی از چالش‌هایی که ما در دانشگاه‌های مختلف کشور با آن روبه‌رو هستیم این است که دانشجویان در کنار علم و تحصیل خود در دانشگاه، یک نیاز جدی نیز دارند و آن این است که تجربه کار واقعی در پروژه‌های صنعتی را داشته باشند و ما در ره‌نشان سعی کرده‌ایم این فرصت را ایجاد کنیم. فرایند ثبت‌نام دومین دوره این مسابقات شروع شده است. در دوره قبل در سال گذشته 4500 شرکت‌کننده داشتیم که این 4500 نفر در فرایند 6 ماهه‌ای که طراحی شده بود در کنار دوره‌های آموزشیِ طراحی‌شده و فرایند راهبری و منتورینگی که طراحی شده بود با این مسائل آشنا شده و چالش کردند و فرایند تیم‌سازی را پیش بردند.

ملکی تصریح کرد: دومین دوره این مسابقات از 4 ماه قبل شروع شده است و با بیش از 3 هزار شرکت مکاتبه و نامه‌نگاری برای تعریف پروژه‌ها کردیم که بعد از جلسات مختلفی که با شرکت‌های صنعتی و فناور کشور داشتیم در نهایت نزدیک به 60 پروژه تعریف شده و وارد فرایند مسابقات ره‌نشان شده است. دانشجویان امروز می‌توانند به سایت مسابقات "ره‌نشان" مراجعه کرده و این پروژه‌ها را مشاهده کنند و در صورت علاقه به این پروژه‌ها می‌توانند در مسابقات ره‌نشان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها