لازمه خدمت‌رسانی مطلوب هم‌افزایی نمایندگان قوا است


لازمه خدمت‌رسانی مطلوب هم‌افزایی نمایندگان قوا است

استاندار فارس بر هم افزایی مجموعه‌ها در راستای حل مشکلات استان تأکید و اضافه کرد: لازمه خدمت رسانی مطلوب به مردم، هم افزایی مناسب و تاثیرگذار نمایندگان همه قوا در سطح استان است.

دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ویژگی‌های این استان پهناور، حل مشکلات از مسیر پیشگیری را بهترین گزینه برشمرد و با اشاره به اینکه امر پیشگیری نیز نیازمند یک حرکت هماهنگ است خواستار توجه و تمرکز بر راهکارهای پیشگیرانه مشکلات شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، او از اختصاص اعتبار ١٠٠ میلیارد ریالی دولت به آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش از ازدواج در راستای کنترل آمار طلاق در استان فارس خبر داد.

ایمانیه همچنین با اشاره به انتخاب و انتصاب مدیران شایسته، توجه به این بخش را گام مهمی در مسیر تحقق برنامه‌های دولت کار و کرامت خواند و از مجموعه قضایی استان خواست در راستای انتخاب مدیران شایسته و کارآمد، مدیریت جدید اجرایی استان را یاری کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان و اعضای شورای قضایی استان، بیان کرد: مشکلات موجود فارس در خصوص باغ شهرها و چاه‌های غیر مجاز را در سفرهای اخیر به نقاط مختلف استان به عینه ملاحظه کردیم که بررسی این موضوع با همفکری نهادهای مسئول از جمله موضوعات اولویت دار است.

استاندار فارس بر آموزش مدیران نیز تأکید کرد و افزود: آموزش مدیران می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامت مجموعه اجرایی داشته باشد لذا مجموعه قضایی استان با توجه به تجربه رسیدگی به پرونده‌های مدیران، خلاءهای موجود را استخراج و بر اساس آن سرفصل‌های آموزشی مناسبی را تدوین کند.

ایمانیه اجرای قانون حدنگار(کاداستر) توسط مدیران استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اولویت اجرای این طرح در دوران جدید مدیریت اجرایی استان با مجموعه‌هایی است که متولی بیشترین اراضی و املاک هستند.

او بر اجرای برنامه‌های مشترک با دستگاه قضایی در راستای کنترل قیمت‌ها در بازار، کارآمدتر کردن حراست ادارات و توجه به مباحث محیط زیست، کشت‌های بدون ضابطه و همچنین ساماندهی صنایع آلاینده تأکید کرد.

آمادگی شورای قضایی استان برای همکاری با استاندار فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز ضمن تبریک انتصاب دکتر ایمانیه به عنوان نماینده عالی دولت در استان فارس وجود یک مدیر فرهیخته، دلسوز و همراه با تجربه بالای مدیریتی را فرصت مناسبی برای جهش استان فارس در همه زمینه ها دانست و با بیان اینکه انتصاب مدیران شایسته در استان فارس با پیشنهاد و نظارت مستقیم استاندار فارس گام مهمی در سلامت اداری و پیشگیری از وقوع فساد است گفت: دادگستری استان فارس و شورای قضایی استان آماده هر گونه همکاری در این راستا است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه زمینه همکاری های مشترک و تعاملات دو جانبه مجموعه قضایی و اجرایی گسترده است که مهمترین آن در چارچوب حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: دادگستری فارس در طول دو سال اخیر اقدامات ویژه ای در راستای حمایت، رونق بخشی و رفع موانع تولید در استان انجام داده که نتیجه آن بازگشت بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بوده است.

موسوی با اشاره به برگزاری نشست هایی با مسئولان بانک های استان و فراهم شدن زمینه اعطای استمهال برای برخی واحدهای تولیدی و صنعتی فارس، گفت: با تأکیدات ریاست معظم قوه قضاییه دستگاه قضایی در استان آماده است تا در کنار دولت بتواند زمینه رونق تولید بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت را فراهم کند.

وی در ادامه به وضعیت اسفناک حاشیه شهر شیراز و رها شدن فاضلاب در بخشی از مناطق ورودی شیراز اشاره و خاطرنشان کرد که ساماندهی این مشکل نیازمند ورود جدی مسئولان در همه حوزه های مدیریتی و خدماتی است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به مسئله وجود ۵۰ هزار باغ شهر در شیراز و معضلات متعدد این باغ شهرها نیز اشاره و اضافه کرد: این موضوع و همچنین وجود ۱۷ هزار چاه غیر مجاز از مسائلی‌ست که به آینده استان گره خورده است.

موسوی خاطرنشان کرد: علی رغم ورود جدی دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و مسلوب المنفعه شدن چاه های غیر مجاز، همچنان این موضوعات می تواند از مشکلات اساسی و تأثیر گذار در استان تلقی شود.

وی در ادامه اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و بروز آسیب های اجتماعی را یادآورشد و ضمن بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم امری فراقوه‌ای و نیازمند تعاملات گسترده دستگاه های اجرایی، قضایی و نظارتی و سیاست گذار است، گفت: امیدواریم که با در پیش گرفتن رویه تعامل نزدیک مجموعه قصایی و اجرایی در استان بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کرده و زمینه جهش و توسعه استان را فراهم کنیم.

برپایه این گزارش، در ادامه جلسه، دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز از اعلام آمادگی و همکاری همه جانبه برای کمک به رونق تولید و صیانت از حقوق عامه و همچنین مبارزه با فساد خبر داد و معاونان دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی این استان نیز به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص فراهم کردن زمینه همکاری بیشتر بین نمایندگان قوای قضائیه و مجریه در فارس، پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا