دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 80 درصد فضای خوابگاهی کم دارد


دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 80 درصد فضای خوابگاهی کم دارد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: این مرکز آموزش عالی 80 درصد فضای خوابگاهی به ویژه در پردیس خواهران کم دارد.

محمدعلی نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک یکهزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲ پردیس جداگانه تحصیل می کنند که با توجه به ماموریت این مرکز آموزش عالی تمامی دانشجویان باید شبانه روزی باشند.

وی افزود: حتی دانشجویان بومی که در شهر بجنورد نیز سکونت دارند باید با توجه به ماموریت دانشگاه شبانه روزی باشند اما به علت کمبود فضای خوابگاهی این دانشجویان رفت و آمد می کنند.

نظری با بیان اینکه هم اینک حدود ۸۰۰ نفر از دانشجویان که بیشتر غیر بومی هستند باید فضای خوابگاهی داشته باشند اظهار داشت: با توجه به شرایط کروناٰ فاصله گذاری اجتماعی هم اینک این مرکز آموزش عالی حدود ۸۰ درصد کمبود دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: به علت کمبود فضا قرار بر این شده است تا فضایی که هم اینک در دانشگاه کوثر است به دانشگاه فرهنیگان داده شود.

نظری افزود: بعد از تحویل فضای دانشگاه کوثر این مرکز بخش اداری و آموزشی خواهد شد و فضای کنونی دانشگاه برای خوابگاه خواهران مورد استفاده قرار می گیرد، حتی اگر این فضا نیز افزوده شود با این وجود دانشگاه فرهنگیان ۴۰ درصد کمبود فضای خوابگاهی خواهد داشت.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۵۳ دانشجو معلم دختر و پسر در این مرکز آموزش عالی برای سال تحصیلی جاری پذیرش شدند که از این تعداد ۱۸۳ نفر پسر و ۷۰ نفر هم دختر هستند.

نظری با بیان اینکه جذب دانشجوی دختر نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ نفر افزوده شد افزود: دانشجویان دختر در رشته آموزش ابتدایی و دانشجویان پسر در رشته های آموزش ابتدایی، امور تربیتی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه و زبان و ادبیات فارسی پذیرش شده اند.

وی گفت: این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و درخواست آنان دانشجو معلم جذب می کند.

به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به علت کمبود امکانات و فضای آموزشی مانع جذب سهمیه دانشجو معلم در این استان شده است، اگر فضای آموزشی موجود باشد تا ۷۰۰ نفر از فرزندان این استان در این داشنگاه جذب خواهند شد .

در سال های گذشته نیز این دانشگاه سهمیه ۷۰۰ نفری برای جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی را داشته است اما، به علت نبود فضای آموزشی در سال گذشته کمتر از ۲۰۰ نفر و در سال های قبل از آن نیز تا حدود ۲۵۰ نفر دانشجو پذیرش کرده است.

به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به علت نبود فضای آموزشی، خوابگاهی و سلف و سرویس و سایر زیر ساخت ها نتوانسته است در سال های گذشته و همچنین سال تحصیلی جدید سهمیه مشخص شده را جذب کند.

هم اینک کمتر از یکهزار و ۳۰۰ دانشجو معلم در ۲ پردیس دختران و پسران این دانشگاه خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند.

سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و به استخدام آموزش و پرورش دربیاورد اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

خراسان شمالی ۱۸۵ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه فرهنگیان بخصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند و دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست چرا که دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد و باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس