انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شیلات خوزستان و دانشگاه آزاد آبادان


انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شیلات خوزستان و دانشگاه آزاد آبادان

آبادان - ایرنا - تفاهم نامه همکاری بین اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان روز دوشنبه امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در آغاز این نشست، ضمن قدردانی از زحمات مجموعه شیلات خوزستان و تقدیر از تولید کنندگان و تلاشگران عرصه آبزی پروری استان به ظرفیت های خوب این دانشگاه برای اجرای مطالعات تحقیقاتی و تسریع فرآیند امور آبزی پروری شیلات اشاره کرد.

سعید عباسی‌نیا، با اشاره به ضرورت تعامل سازنده میان دانشگاه و صنعت، استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها را در رفع مشکلات حوزه آبزی پروری و صید و صیادی خوزستان موثر دانست.

وی افزود: در دنیای امروز، رابطه ای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است؛ به طوری که می توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: اگر چه اکثر واحدهای تولیدی، امروزه به نقش تحقیقات در پیشرفت کاری خود اعتقاد دارند اما بدیهی است که بنگاه اقتصادی به تنهایی نمی تواند تمامی منابع مالی و قابلیت های علمی مورد نیاز را خود تامین کند لذا سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیت های تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست گذاری دقیق در سطح ملی دارد.

مدیر کل شیلات خوزستان نیز هدف از انعقاد این تفاهم نامه را همکاری علمی – پژوهشی، آموزشی، خدماتی و ایجاد بستر مناسب و هم افزایی با دانشگاه پیرامون پتانسیل آبزی پروری و صیادی منطقه خواند و یکی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه را انجام خدمات مشاوره برای طرح های در دست اقدام اداره کل شیلات از قبیل بهداشت آبزیان، فرآوری و بازاریابی، کشت تلفیقی و مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس، پرورش متراکم و فوق متراکم آبزیان بیان کرد.

فتح الهی ابوعلی، مطالعه منابع آبی و پساب آبزی پروری، آلودگی زیست محیطی، پایش زیستگاه های مصنوعی، تعیین استاندارد روش های صید، ارزیابی ذخایر آبزیان دریایی، پایش رودخانه ها، تالاب ها، رسوب گذاری نهرها و اسکله ها را از دیگر محورهای این همکاری برشمرد.

وی، با اشاره به تداوم همکاری مشترک در اجرای طرح ها و پروژه های علمی- تحقیقاتی در سطح خوزستان تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم این تفاهم نامه بهره مندی از روش های نوین آبزی پروری در جهت تکثیر و پرورش ماهیان بومی و دریایی و توسعه انواع گونه های اقتصادی در خورها و سواحل استان خوزستان است.

مدیر کل شیلات خوزستان یادآور شد: مشارکت در سطوح مختلف حقوق بین الملل در بخش بازسازی و روش برداشت از جمعیت آبزیان مشترک بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، رودخانه اروند، توسعه بازار محصولات شیلاتی و صنایع مربوطه در چهارچوب مقررات ذیربط نیز در راستای این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

در این نشست مشترک، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان و رئیس اداره توسعه میگو و آبزیان دریایی شیلات استان همچنین مدیران شیلات شهرستان های آبادان و خرمشهر حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی