کرونا هزینه‌های بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری را 80 درصد افزایش داد


کرونا هزینه‌های بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری را 80 درصد افزایش داد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا هزینه‌های درمانی این نهاد بیمه‌گر را حدود 80 درصد افزایش داد که با برنامه‌ریزی مناسب به شکل مطلوبی به تعهدات نسبت به بیمه‌شدگان عمل شد.

محمود اخلاقی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: بیمه سلامت محدودیتی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا لحاظ نکرده است و در خصوص تامین دارو نیز برای بیماران سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها و برای داروی بیماران بستری تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را تعهد مابقی آن فرانشیزی است که خود بیمار باید آن را تقبل کند.

وی همچنین از اجرایی شدن بیش از ۸۰ درصد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد مراکز دولتی، ۱۰۰ درصد مطب‌های خصوصی و ۸۰.۴ درصد درمانگاه‌های بخش خصوصی مجهز به امکان نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری همچنین به اجرای طرح نظام ارجاع در استان اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع در ۲ صندوق بیمه روستاییان و بیمه همگانی در حال اجراست که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های درمان، سوابق کاملی از اطلاعات بیماران نیز در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

اخلاقی با بیان اینک زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح‌های نسخه‌نویسی الکترونیک و نظام ارجاع در استان فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون رضایت نسبی در این خصوص حاصل شده هرچند ممکن است گاهی به سبب کندی سامانه بیمه سلامت اشکالاتی در کار نیز به وجود آید.

وی، پوشش ۱۰۰ درصدی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده را از مهمترین اهداف بیمه سلامت برشمرد و گفت: این نهاد بیمه‌گر در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را زیرپوشش خود دارد و هزینه‌های درمانی به موسسات طرف قرارداد را به روز پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این نهاد محدودیتی برای بستن قرارداد با موسسات دارای شرایط، ندارد.

به گزارش ایرنا، حدود ۶۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۵۹ هزار نفر بیمه شده صندوق روستاییان، ۷۵ هزار و ۴۰۰ نفر کارکنان دولت، ۴۰ هزار نفر بیمه همگانی، یک هزار و ۸۷۰ نفر بیمه ایرانیان و یک هزار و ۵۹۰ نفر بیمه‌شده سایر اقشار هستند. چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

سوم تا نهم آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات