سامانه استعدادیابی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد


سامانه استعدادیابی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید چهارمین سازمان مهم کشور است که حدود 1400 مدیر در آن وجود دارد. باید بانک اطلاعات مدیران ایجاد شود و اطلاعات آن را مدام به‌روز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) روز دوشنبه سوم آبان ماه در سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای توسعه یافته در حوزه فناوری گفت: در روایت‌های دینی ما دستورالعمل‌هایی برای گزینش حاکمان وضع شده است که اصول آن در برخی بخش‌ها رعایت نمی‌شود اما لازم است برای اصلاح امور دلایل مستند وجود داشته باشد و انتخاب مدیر کارآمد بر اساس اصل شفافیت صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف رونمایی سامانه امصاک گفت: دلیل ایجاد این سامانه، نظام ارزیابی نبوده است و سابق بر این اقداماتی برای شایسته‌گزینی مدیران وضع شده است اما با توجه به دستورالعمل‌ها آثار آن را در جامعه مشاهده نمی‌کردیم اما با راه‌اندازی این سامانه می‌توان نتایج را در دستگاه‌های مختلف مشاهده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری، عنوان کرد: رئیس جمهور تأکید داشتند که نباید تنها شعار داد و توقع ایجاد کرد. برای همین بیشتر از یک ایده خوب نتیجه برای ما اهمیت دارد که لازمه آن شفافیت برای انتخاب مدیر است. باید ارزیابی انجام شود و سپس آزمون استاندارد انجام گیرد.

بانک اطلاعات مدیران ایجاد شود/1400 مدیر در بنیاد شهید

قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از اینکه برخی مدیران با معرفی برخی افراد انتخاب می‌شوند، گفت: استعدادیابی به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر آن آموزش ضمن خدمت و کارآموزی برای انتخاب مدیران وجود داشته باشد و در نهایت باید بانک اطلاعات مدیران ایجاد شود و اطلاعات آن را مدام به روز کرد ضمن اینکه نظارت بر مدیران نیز در این مسیر مهم است. بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمین سازمان مهم کشور است که حدود 1400 مدیر در آن وجود دارد و بر اساس قانون وظیفه داریم برای کادرسازی در نظام اسلامی، جامعه ایثارگری را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رشد دهیم و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان امور اداری و استخدامی می‌توانند تجارب خود را از این سامانه در اختیار سایر سازمان‌های کشور قرار دهند، گفت: باید برای انتخاب مدیر شایسته آزمون و استعلام صورت بگیرد و در نهایت در کمیته انتصابات مدیر مورد نظر انتخاب شود هرچند انتخاب مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب سایر مدیران متفاوت است اما می‌توان این تجربه را انتقال داد. این سامانه به صورت آزمایشی ابتدا در سازمان اقتصادی کوثر راه‌اندازی می‌شود و بعد از آن در بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرایی خواهد شد و در صورتی که نتیجه مطلوبی داشته باشد در کل کشور اجرایی می‌شود.

میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در این مراسم با اشاره به خطبه 175 حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در خصوص شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری برای گزینش مدیران کارآمد گفت: در روایت‌های دینی نسبت به انتخاب افراد شایسته برای پست‌های مدیریتی تأکید شده است اما در این سال‌ها فراز و فرودهایی برای انتخاب افراد شایسته وجود داشته است.

40 بنگاه اقتصادی در سازمان اقتصادی کوثر

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ادامه داد: در گام دوم انقلاب ما به سطحی رسیده‌ایم که بتوانیم افراد صالح را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کنیم و رونمایی از این سامانه اقدامی ارزشمند و عمل خیری است که باید به نهایت برسانیم و این عمل ایستا نباشد و پویایی داشته باشد. شایسته‌سالاری بر اصل شایسته‌پروری، شایسته‌شناسی، شایسته‌گزینی و شایسته‌گماری استوار است و باید از اولویت‌ها برای جذب افراد نخبه و شایسته استفاده کرد و بتوانیم این حرکت را در کل کشور استمرار دهیم و مدیون خون شهدا نباشیم.

ناصر فخاری، سرپرست سازمان اقتصادی کوثر نیز در این مراسم با بیان اینکه نزدیک 40 بنگاه اقتصادی در این سازمان وجود دارد، گفت: برای بهره‌وری از نیروی انسانی باید تلاش کرد و این سامانه از ظرفیت نیروی انسانی بهره خواهد برد و مهمترین کار سامانه تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی انسانی بر اساس شایستگی است. این سامانه بر مبنای عدالت محوری است و همه ایثارگران و فرزندان شهدا مخاطب آن هستند و با کمک سازمان امور اداری و استخدامی راه‌اندازی شده است.

در پایان این مراسم از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!