آمریکایی‌ها نسبت به سیاست کشورشان بدبین هستند


آمریکایی‌ها نسبت به سیاست کشورشان بدبین هستند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی به وضعیت بد روحی شهروندان آمریکایی و نگرش منفی آنها نسبت به سیاست این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن پست در گزارشی به «روحیه ملی منفی در میان آمریکایی‌ها» و منفی‌نگری آنان به طور خاص نسبت به سیاست این کشور پرداخت و دلایل آن را بررسی کرد.

در ابتدای این گزارش آمده است: «تصور ذهنی ما این است که وضعیت روحی مردمان آمریکا در حالت بدی قرار دارد، اما این یک واقعیت است. البته برای ارائه تحلیل کلی می‌توان گفت ساده‌ترین راه توضیح این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر رویکرد منفی‌تری به مسائل دارند و این بیشتر درباره سیاست است و دلیل آن نیز شکست سیاسی بیشتر آمریکا در ده‌های اخیر است.»

در ادامه این گزارش با بیان آنکه بدخلقی و بی‌حوصلگی به «یک اختلال خلقی ملی» مبدل گشته، آمده است: «ما نمی‌توانیم ساده‌لوحانه به این مسئله بنگریم و بگوییم سیاست به زودی از آمریکا حذف شده و همه‌ چیز رو به راه می‌شود. اما شرایط می‌تواند به سرعت تغییر کند و به غیر از سیاست باقی چیز‌ها روند مثبتی دارند.»

این گزارش دلیل منفی‌نگری آمریکایی‌ها به سیاست را «حملات ۱۱ سپتامبر، شکست در جنگ با عراق، افغانستان، بحران مالی، رکود بزرگ، شیوع کرونا و در نتیجه آن مرگ بیش از ۷۰۰ هزار نفر» دانست.

واشنگتن پست در ادامه برای ارائه مدرک و شواهد بر منفی‌تر شدن آمریکایی‌ها نسبت به گذشته، می‌گوید: «البته نمی‌توان به طور قطع به آن پاسخ مثبت داد. اما در کل به نظر می‌رسد این منفی‌بافی‌ها بیشتر در زمینه سیاست متمرکز شده‌اند تا در زمینه‌های دیگر به طور مثال ۶۰ تا ۷۰ درصد از طرفداران یک حزب افراد حزب مقابل را تهدیدی جدی می‌دانند.»

موضوع بعدی که در این گزارش مطرح شده این است که «آیا این منفی‌نگری پایدار است؟ و اگر نیست روند تغییر آن چگونه است؟»

واشنگتن پست در این باره نیز نوشت: «تغییرات خلق و خوی مردم به طور مکرر در فواصل مختلف اتفاق می‌افتد و پیش‌بینی آن ممکن نیست. به طور مثال پیش‌بینی وضعیت دو قطبی و احساساتی بودنِ کنونی ما برای افراد در دهه ۱۹۹۰ بسیار دشوار و غیرممکن بود. در کل تمدن برای هزاران سال و آمریکا نیز چند صد سال است که وجود دارد و فراز و نشیب نیز در این میان بسیار بوده است. اگر تغییرات خلق و خو به چیزی جز ویرانی منجر نمی‌شد خیلی سخت بود روند کنونی خودمان را ببینیم. همچنین هر دوره تغییرات منفی با خلق و خوی مثبت پس از آن پایان می‌یابد.»

در انتهای این گزارش نیز آمده است: «هیچ کسی، نه من و نه شما، نمی‌توانیم شدت منفی یا مثبت بودن خلق افراد را در دوره خاصی اندازه بگیریم بنابراین امکان پیش‌بینی آن را نیز نداریم. اما در کل برای یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت آمریکایی‌ها در حال حاضر نگرشی منفی دارند و در زمینه سیاسی این مسئله بیشترین نمود خود را نشان می‌دهد و این اصلا پیشرفتی در آمریکا را نشان نمی‌دهد. خلق و خوی ملی نیز غالبا به شکلی غیرقابل پیش‌بینی تغییر می‌کند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام