وحدت بدون مقاومت و مقاومت بدون وحدت معنا ندارد/ وحدت یک مسئله عقلانی و قلبی است


وحدت بدون مقاومت و مقاومت بدون وحدت معنا ندارد/ وحدت یک مسئله عقلانی و قلبی است

شیخ غازی حنینه گفت: وحدت یک مسئله عقلانی و قلبی است و ما باید بر وحدت مقاومت جهت آزادسازی فلسطین و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌های خود که دچار ظلم و ستم شده‌اند، تأکید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت میان جوامع اسلامی گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با ارائه خط وحدت در انقلاب اسلامی، آن را به عنوان یک تفکر در جامعه ایران و بین مسلمانان ریشه دار کرد. از مهمترین مسائلی که ما به آن نیاز داریم تا برای تحقق آن تلاش کنیم، آزادسازی فلسطین است لذا وحدت اسلامی و مقاومت، دو امر مهم و در هم تنیده هستند و وحدت بدون مقاومت و مقاومت بدون وحدت معنا ندارد.

حنینه ادامه داد: وحدت یک مسئله عقلانی و قلبی است و ما باید بر وحدت مقاومت جهت آزادسازی فلسطین و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌های خود که دچار ظلم و ستم شده‌اند، تأکید داشته باشیم. ممکن است ما مسلمانان با یهودیان در مسائل زیادی اختلاف داشته باشیم. در جنگ بر سر بازپس گیری سرزمین فلسطین، ما با یهودیان نمی‌جنگیم بلکه با صهیونیست‌ها در مبارزه هستیم.

حنینه با بیان اینکه هر فردی که از بیش از 100 سال گذشته در سرزمین فلسطین زندگی می‌کند، چه مسلمان، چه یهودی و چه مسیحی، یک فلسطینی است، تأکید کرد: با این وجود صهیونیست‌ها هیچ جایی در خاک فلسطین ندارند و باید این سرزمین را ترک کنند.

رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت: ما به قتل و کشتار دعوت نمی‌کنیم بلکه خواهان بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان هستیم. صهیونیست‌ها باید از سرزمین‌های فلسطینیان خارج شوند و به همان جایی که آمده‌اند بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: شعار وحدت که جمهوری اسلامی ایران آن را مطرح کرد و حمایت از مقاومت ملت لبنان و مقاومت ملت فلسطین بزرگترین گواه برای تأکید بر وحدت اسلامی است که خداوند متعال نیز بر آن تأکید کرده و فرموده است: «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا».

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022