جنبش تقریب مذاهب اسلامی صدای اتحاد در مقابل انحراف تکفیر است


جنبش تقریب مذاهب اسلامی صدای اتحاد در مقابل انحراف تکفیر است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش تقریب مذاهب اسلامی صدای اتحاد در مقابل انحراف تکفیر است و برای اصلاح تصویری که دشمنان اسلام از اسلام ناب محمدی مخدوش کرده اند نخبگان اسلامی فعالانه وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان؛ همزمان با آیین پایانی سی و پنجمین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل وحدت در میان مسلمانان و جامعه اسلامی گفت: وقتی از وحدت مسلمانان سخن می گوییم اولین سوال این است که وحدت چگونه شکل می گیرد؛‌ در پاسخ باید گفت که وحدت با اهداف و آرمان های مشترک شکل می‌گیرد و ما مسلمانان با مشترکاتی همچون قرآن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و قبله یکسان نباید به دنبال تفرقه و اختلاف باشیم.

وی افزود: در واقع به هر میزانی که اهداف مشترک در بین مسلمانان شکل بگیرد وحدت نیز محقق خواهد شد از طرفی نیز یکی از مهمترین مسائل اشتراکی بین تمام مسلمانان جهان به موضوع فلسطین است که در نهایت منجر به شکل گیری جبهه مقاومت در مقابل رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل شد.

قالیباف عنوان کرد: از طرفی اگر به تاریخ اشغال سرزمین فلسطین نگاه کنیم به دو دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقسیم می‌شود. همانطور که می دانید در دوره اول و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای عربی در جنگ سال ۱۹۶۷ سعی داشتند غده سرطانی اسرائیل را از منطقه محو کنند اما این جنگ شش روزه منجر به خاموشی ماشین جنگی عربی و نتیجه آن تقویت رژیم کودک‌کش اسرائیل و ادامه جنایت های آن شد.

وی تصریح کرد: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکست هیمنه مستکبران عالم، در برابر رژیم غاصب اسرائیل نیروهای مقاومت مردمی اعم از شیعه و سنی در سرزمین‌های لبنان، فلسطین شکل گرفت که شکست سختی بر آنها را وارد کرد. مهمترین عامل چنین تحول عظیمd ایجاد باور و هدف مشترک ضدصهیونیستی و تغییر رویکرد کشورهای اسلامی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این هدف مشترک در شناخت آگاهی ملت های اسلامی شکل گرفت که منشا آن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود که نه تنها اسلام ناب محمدی را در ایران بنیان نهاد بلکه ظلم‌ستیزی و مقابله با اسرائیل و آمریکا را از اهداف و آرمان های خود قرار داد.

وی تصریح کرد: امام خمینی رحمة الله علیه به نخبگان سیاسی و مذهبی جهان اسلام نشان داد ظلم مستکبران بر گرفته از جهل حاصل نظام سرمایه داری است. امام خمینی رحمة الله علیه نشان داد که با شعار نه شرقی و نه غربی و تنها با تکیه به خداوند متعال و اعتماد به سنت های الهی و توان مردم میتوان جلوی هر قدرتی پیروز شد.

قالیباف اظهار کرد: در این میان با اتحاد مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی موجب شد تا توان نیروهای تا دندان مسلح دشمنان را جز خانه عنکبوت نبیند و در مقابل آن ایستادگی کنند. با شناخت مسلمانان از اسلام سیاسی، معجزه عصر جدید شکل گرفت که همان شکست هیمنه اسرائیل است. آمریکا از هراس این اتحاد و موفقیت ها به ایجاد گروه های تکفیری یا اجرایی کردن طرح های شومی همچون آبراهام و طرح موسوم به معامله قرن پرده برداشت.
وی افزود: دشمنان با استفاده از اختلافات قومی به جنگ های داخلی و برادرکشی دامن زدند و جنایت اخیر شان در افغانستان و برنامه آمریکا و صهیونیست برای ایجاد آشوب و تفرقه در لبنان و عراق در همین راستا انجام شد.امروز شاید در ظاهر سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شده باشند اما نقشه های آشوب گرایانه برای بازتعریف مجدد حضورشان در این مناطق ترتیب دادند.


رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تجربه مقابله با اسرائیل غاصب و اسلام تکفیری پیش روی ماست که می توان با نسخه شفابخش آگاهی بخشی و شناخت به امت اسلامی در مقابل هیمنه دشمنان ایستادگی کرد و بار اصلی این آگاهی بخشی و شناخت بر عهده نخبگان اسلامی است.نخبگان باید به امت اسلامی نشان دهند که بر اساس تعالیم قرآن کریم منکر اصلی ظلم ظالمان جهان است از این رو باید نقشه های دشمن را شناخت و با طراحی دقیق مبنی بر آگاهی بخشی به امت اسلامی در مقابل آنان ایستادگی کرد.
وی افزود: یکی از راهبردهای سراسری و فراگیر در حوزه تمدنی است علما از هر مذهب و قومی باید به تبادل فکری بپردازند این گفتمان در حقیقت نقطه مقابل اسلام تکفیری است که جز خسارت و ویرانی به بار نیاورده است.همچنین جنبش تقریب مذاهب اسلامی صدای اتحاد در مقابل انحراف تکفیر است و برای اصلاح تصویری که دشمنان اسلام از اسلام ناب محمدی مخدوش کرده اند نخبگان اسلامی فعالانه وارد میدان شوند و از تمام ظرفیت‌ها برای بازنمایی چهره اسلام استفاده کنند تا جهان با چهره نورانی و زندگی ساز اسلام ناب محمدی آشنا شوند.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز با پیشرفت هایی که در حوزه فناوری، رسانه و ارتباطات در سطح جهان صورت گرفته است فرصت بی بدیلی برای آگاه‌سازی امت اسلام فراهم شده تا پیام اسلام ناب محمدی به همه حق جویان جهان برسد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر