برگزاری کارگاه تخصصی «تعزیه» در شهرستان لنده


برگزاری کارگاه تخصصی «تعزیه» در شهرستان لنده

کارگاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور استاد اسماعیل مجللی، استاد محمد حسن مجللی و استاد نادر اسدی در لنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد علوی کارگاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور استاد اسماعیل مجللی، استاد محمد حسن مجللی و اسناد نادر اسدی در لنده برگزار شد.

«اسماعیل زارعی» در این زمینه، گفت: در این کارگاه که در روزهای 28 الی 30 مهر ماه با حضورر تعزیه گردانان، شبیه خوانان و سایر رشته های هنر تعزیه برگزار شد، مباحثی همچون ادبیات در تعزیه و همچنین واکاوی نسخه های تعزیه از مناظری همچون نمایش، موسیقی، ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی و سایر هنرهای مرتبط به تعزیه توسط استاد مجللی مورد واکاوی قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده اظهار کرد: اجرای عملی توسط آقایان محمدحسن مجللی و نادر اسدی و همچنین شبیه خوانان استان و شهرستان در کنار مباحث تئوری این کارگاه تخصصی را جذاب‌ تر کرد.

زارعی ادامه داد: این کارگاه که با حضور تعزیه خوانان استان و شهرستان برگزار شد برای نخستین بار در استان دایر شده و با استقبال تعزیه خوانان سطح استان و شهرستان مواجه شد.

وی یادآور شد: استاد اسماعیل مجللی از شبیه خوانان و پژوهش گران عرصه تعزیه کشور بوده که اجرای تعزیه در مناطق مختلف کشور داشته است.

کسب تحصیلات آکادمیک در رشته های نمایشی و ادبیات مرتبط با تعزیه، نگارش و چاپ دهها مقاله با عنوان تعزیه، گردآوری نسخه هایی از مجالس تعزیه، اجرای تعزیه، حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی به عنوان کارشناس تعزیه، برگزاری کارگاه های آموزشی در استانها و در نهایت چاپ کتاب شبیه نامه موجب شد که این استاد جوان تعزیه را به یک شبیه خوان موفق تبدیل کندد.

همچنین وی کتاب «شبیه نامه» را در سال 97 منتشر کرده که این اثر دربرگیرنده مطالب جدیداز تعزیه بوده و در یک فصل آن به بررسی تعزیه در 31 استان کشور پرداخته است.

در پایان این دوره که با حضور چشمگیر برادران و خواهران برگزار شد، از اساتید و شرکت کنندگان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس