تزریق واکسن کرونا در سردشت به بیش از 94 هزار دز رسید


تزریق واکسن کرونا در سردشت به بیش از 94 هزار دز رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: 94 هزار و 732 دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

داوود آتشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۶۴ هزار نفر از مردم شهرستان سردشت دز اول و ۳۰ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: روز گذشته ۷۴۲ دز واکسن کرونا در سردشت تزریق شده که ۳۰۸ دز برای بار نخست بوده و ۴۳۴ دز نخست مرحله دوم بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: هم اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط هستند.

آتشی اظهار داشت: هم اکنون محدودیت سنی برای افراد بالای ۱۲ سال ساکن شهر و روستای سردشت برداشته شده و تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند، می توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن کووید_۱۹ با به همراه داشتن کارت ملی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار نفر در سردشت بالای ۱۸ سال سن دارند، ادامه داد: واکسن تمام این نفرات در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم با اتمام آن وضعیت قرمز مقابله با کرونا را به حالت عادی برگردانیم.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان