تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل با 26 بستری و یک فوتی


تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل با 26 بستری و یک فوتی

اردبیل- ایرنا- روند نزولی شیوع بیماری کووید.19 در استان اردبیل که از چهار هفته پیش آغاز شده بود، در روزهای اخیر در شرایط پایدار قرار گرفته و شمار بستری جدید و روزانه مبتلایان و آمار فوتی‌ها نیز به یک نفر رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۷۵ نفر رسیده که ۷۲۲ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است.

بنا به اعلام این مرجع، طی شبانه روز گذشته ۲۶ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه پیش، ۱۶۳ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان بستری طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان در ۱۹ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۱۸ نفر بوده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند پایداری را طی می‌کند.

بنا به اعلام این مرجع، هم‌اینک شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، کوثر، نمین، سرعین و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده بود، متوقف شده و به وضعیت پایدار رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل که تا چند روز پیش روند کاهشی را طی می‌کرد، در وضعیت پایدار قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۹۹ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۴۳ نفر تنزل کرده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

دکتر حبیب زاده تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۶۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۸۲۵ هزار و ۷۸۱ دُز واکسن نوبت اول و ۴۸۵ هزار و ۵۸۲ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است