صادرات از چهارمحال و بختیاری 186 درصد رشد کرد


صادرات از چهارمحال و بختیاری 186 درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 60 هزار تن کالا از این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 186 درصد رشد برخوردار شده است.

سجاد رستمی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان افزود: ارزش حجم صادرات استان در سال‌جاری نیز ۳۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از صدور ۹۳۳ مورد اظهار نامه گمرکی در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: اظهارنامه‌های صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۵۷ درصد رشد برخوردار شده است.

رستمی، هدف‌گذاری صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ را ۳۵ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: هدف صادراتی استان در هفت ماهه سال‌جاری نه تنها محقق شده بلکه ۲ میلیون دلار هم بیشتر بوده و نسبت به هدف جلو هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: لوازم خانگی نظیر بخاری برقی، آبگرمکن، لباسشویی، مفتول آلومنیومی، ورق گالوانیزه، کود اوره، مغز بادام، خوراک ماهی، آمونیاک، موکت، خمیرمایه و شیرخشک از جمله این کالاها است.

رستمی با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی از استان به کشور عراق بوده است، خاطرنشان کرد: ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و گرجستان به ترتیب دیگر کشورهای هدف صادراتی استان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است که در سال گذشته سه واحد برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شدند.

تعهد ارزی واحدهای صادرکننده استان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور امسال ۱۸۸ میلیون دلار محاسبه شده است که تاکنون ۷۳ درصد آن معادل ۱۳۳ میلیون دلار محقق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی