امسال طرح کاداستر اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری به اتمام می‌رسد


امسال طرح کاداستر اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری به اتمام می‌رسد

شهرکرد -ایرنا- رییس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در راستای طرح جامع کاداستر از سال 93 در استان آغاز شد، گفت: امسال اجرای این طرح امسال در اراضی ملی و دولتی به اتمام خواهد رسید.

فرهاد عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۸۵۸ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تثبیت مالکیت شده که از این میزان ۸۱۶ هزار هکتار تا پایان سال گذشته و ۴۲ هزار هکتار نیز امسال تثبت مالکیت شده است.

به گفته وی، در حوزه تثبت اراضی ملی برای دریافت سند نیز تاکنون ۱۰۸ هزار هکتار انجام شده و ۸۹ هزار هکتار در دست اقدام نیز در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد و عملکرد اصلاح هندسی نیز ۲۹۵ هزار هکتار امسال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد اراضی ملی و دولتی تثبت و اصلاح نقشه شده و به سمت صدور سند تک برگی است، گفت: هم‌اکنون در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، اردل اجرای طرح کاداستر به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و در مابقی شهرستان‌ها در دست اجراست.

رییس ادار ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی و تثبیت مستثنیات در منابع طبیعی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی از سوی جهادکشاورزی در دست اجراست.

به گفته وی، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با هدف تثبیت مالکیت قانونی دولتی در اراضی ملی، تعیین مستثنیات ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای واگذاری زمین، پرهیز و جلوگیری از بروز اختلافات بین دولت و مردم و کاهش دعاوی دادگستری، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین و استفاده بهینه از زمین در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۳۴۳ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری اراضی ملی و دولتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...