مدیریت بحران خراسان شمالی به حالت آماده باش درآمد


مدیریت بحران خراسان شمالی به حالت آماده باش درآمد

بجنورد-ایرنا- معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بات وجه به هشدارهای هواشناسی استان و پیش بینی کاهش دمای هوا، تمام دستگاه های خدماتی و امدادی برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

صادق رمضان زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا و احتمال بارش برف در ارتفاعات، دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و اورژانس علوم پزشکی در آماده باش قرار دارند.

وی افزود: در این زمینه به بخشداری و دهیاری ها هم اطلاع رسانی و به کشاورزان هم توصیه شده است که در برداشت محصولات زراعی و باغی خود و انتقال آن به انبارها شتاب کنند تا از سرمازدگی محصولات پیشگیری شود.

آمادگی راهداران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم از اعلام آمادگی راهداران و استقرار آنان در راهدارخانه های مسیرهای برف گیر خبر داد.

محمد مشتری اظهار داشت: مصالح زمستانه مورد نیاز طرح زمستانه در راهدارخانه ها دپو شده و ناوگان و ماشین آلات هم برای به کارگیری آماده است.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل در راهداران برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی وجود دارد افزود: اولویت ما در یکی دو شب آتی، خدمات رسانی در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین است.

دپوی شن و مایه برای یخ زدایی

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد هم اعلام کرد: با توجه به احتمال برودت هوا و یخ زدگی معابر آمادگی لازم برای مدیریت بر یخ زدایی از معابر وجود دارد و در این زمینه شن و نمک به میزان لازم تامین و دپو است.

مجید شادکام اظهار داشت: مخلوط شن و نمک در کیسه های ده کیلویی بارگیری و در تقاطع ها جانمایی می شود تا دسترسی آسان همکاران به مخلوط برای اقدام سریع در یخ زدایی معابر فراهم شود.

وی افزود: کادر اجرایی شهرداری برای رفع مخاطرات تردد و برقراری ایمنی اقدامات سریع در آماده باش است.

هواشناسی خراسان شمالی نسبت به کاهش محسوس دمای هوا در استان هشدار داده است.

بر اساس این گزارش از اواخر وقت امشب تا اوایل چهارشنبه شب بارش باران بیشتر برای نیمه شمالی و در ارتفاعات شمال شرق استان، احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

از لحاظ دمایی به تدریج کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما از امروز تا صبح پنج شنبه پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...