674 مامور در سرشماری آزمایشی مشارکت دارند


674 مامور در سرشماری آزمایشی مشارکت دارند

بجنورد-ایرنا- ناظر آزمایش سرشماری نفوس و مسکن سال 1400 گفت: این طرح سرشماری آزمایشی در پنج استان با مشارکت 674 نفر مامور در حال اجرا است.

خلیل ندایی پور روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج استان شامل اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان زیر پوشش طرح آزمایش سرشماری نفوس و مسکن است که در خراسان شمالی ۶۲ نفر، همدان ۴۵۰ نفر، خوزستان ۷۶ نفر، آذربایجان غربی ۵۴ نفر، اصفهان ۳۲ نفر کار سرشماری را انجام می دهند.

ناظر آزمایش سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ افزود: طرح سرشماری آزمایشی ثبتی از اول آبان ماه آغاز شده و خوشبختانه شهروندان همکاری خوبی با آمارگیران داشته اند.

وی گفت: این طرح در خراسان شمالی، یک منطقه از شهر بجنورد را تحت پوشش قرار داده در استان همدان کل شهرستان همدان در آذربایجان غربی شهر پیرانشهر در استان اصفهان شهر کاشان و در استان خوزستان بخشی از شهر اهواز زیر پوشش طرح قرار دارد.

وی اظهار داشت: نحوه انجام سرشماری توسط کارشناسان بررسی می شود وبه ازای هر ۶ مامور سرشماری یک کارشناس بر انجام کارها نظارت دارد.

ندایی پور با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار انجام می شود افزود: تلاش داریم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به شیوه غیر سنتی باشد از این رو رویکرد ما از اجرای این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است.

ناظر آزمایش سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ افزود: در مرکز آمار ایران، سالانه بیش از ۵۰ طرح آماری انجام می شود که برخی ماهیانه، برخی فصلی و برخی سالانه است.

ندایی پور در سفر به خراسان شمالی از روند اجرای عملیات میدانی آزمایش سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ در شهر بجنورد بازدید کرد.

استان خراسان شمالی بر اساس طرح شماری سال ۹۵، بیش از ۸۶۳ هزار نفر نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان و ۲۴ نقطه شهری ساکن هستند. نرخ رشد جمعیت استان در سال ۹۵ حدود منفی ۱۱ صدم درصد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است