پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در خراسان شمالی تامین شد


پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در خراسان شمالی تامین شد

بجنورد-ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: تاکنون پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در این استان تامین شده است که با اولویت کادر درمان استفاده می شود.

دکتر مریم پورآدینه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ها بخش اول واکسن آنفلوآنزا که در استان تامین شده است به کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص تزریق می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت استان علیه آنفلوآنزا در استان در حال انجام است افزود: در صورت تامین میزان بیشتر از این واکسن، گروه های دیگر هم بر اساس اولویت زیر پوشش واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا قرار می گیرند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها موجود و قابل عرضه است و متقاضیان می توانند آن را به صورت آزاد تهیه کنند.

براساس این گزارش سال گذشته ۱۱ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا برای کادر درمان، بهداشت و قشر خاص در اختیار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا نهادهای مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزدار و حفاظت محیط زیست خواستار تامین واکسن آنفلوآنزا و واکسیناسیون جامعه هدف خود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...