تعیین جریمه 87 میلیارد ریالی برای کشتارگاه صنعتی مرغ خراسان رضوی


تعیین جریمه 87 میلیارد ریالی برای کشتارگاه صنعتی مرغ خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یک کشتارگاه صنعتی مرغ استان به علت تخلف به پرداخت 87 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

سیدمرتضی مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده این کشتارگاه بر اساس گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مشهد مبنی بر عرضه خارج از شبکه مرغ به شعبه دوم تعزیرات حکومتی مشهد ارسال شد که پس از بررسی مراحل قانونی این واحد به پرداخت مبلغ ۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان برای نظارت بر بازار مرغ افزایش یافته و گشت‌زنی‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.
مدنی با تاکید بر ضرورت انجام نظارتها قبل از عرضه مرغ، گفت: باید این نظارتها در کشتارگاه ها و مرغداری ها از تولید تا قبل از عرضه تشدید شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: با متخلفان بازار مرغ با شدت برخورد می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف در بازار، می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی یا شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، مورد را اطلاع رسانی کنند.
اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.
در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستان های تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات حوزه اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.
حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.
بر اساس قانون تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی