سیستم KYT، تهدیدی برای ایرانیان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال


سیستم KYT، تهدیدی برای ایرانیان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال

سیستم KYT، سیستمی است که برای شناسایی تراکنش‌های بر پایه ارزهای دیجیتال، استفاده می‌شود و با هدف افزایش امنیت این تراکنش‌ها، طراحی شده است. این سیستم با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یک سری الگوریتم‌ خاص، قادر است که ریسک یک تراکنش را مشخص کند و پیش‌بینی کند که آیا این تراکنش، امن است یا خیر. این سیستم در راستای هدفی...

سیستم KYT، سیستمی است که برای شناسایی تراکنش‌های بر پایه ارزهای دیجیتال، استفاده می‌شود و با هدف افزایش امنیت این تراکنش‌ها، طراحی شده است.

این سیستم با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یک سری الگوریتم‌ خاص، قادر است که ریسک یک تراکنش را مشخص کند و پیش‌بینی کند که آیا این تراکنش، امن است یا خیر.

این سیستم در راستای هدفی که برای آن طراحی شده است، بسیار موفق بوده و توانسته امنیت تراکنش‌های بر پایه ارزهای دیجیتال را تا حد زیادی افزایش دهد؛ اما متاسفانه به یک تهدید برای کاربران ایرانی این حوزه تبدیل شده است.

چرا که این سیستم، قادر است آدرس انجام یک تراکنش را ردیابی کند و به همین وسیله، کاربران ایرانی را شناسایی و مشخص می‌کند و سپس دولت آمریکا می‌تواند حساب کاربران ایرانی و دارایی‌های دیجیتال آن‌ها را مسدود کند.

همچنین از آن‌جایی که استفاده از رمزارزها مانند بیت‌کوین در بستر بلاک‌چین اتفاق می‌افتد، هرکسی به راحتی می‌تواند تمام تراکنش‌ها و زمان استخراج به وسیله ماینرها را مشاهده کند و همین موضوع سبب می‌شود که ردیابی کردن آن‌ها کار ساده‌ای باشد.

در همین راستا، چند روز پیش، انجمن بلاک‌چین ایران، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و به کاربران هشدار داد که تمام دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی‌ که با آدرس کیف پول‌های مشخص داخلی تراکنش می‌کنند، در معرض خطر شناسایی است؛ و از دارندگان دارایی‌های دیجیتال، خواسته بود تا هنگام انجام تراکنش‌های دیجیتال خود، بیشتر دقت کنند.

انجمن بلاک‌چین، همچنین در اطلاعیه خود به این موضوع اشاره کرد که پیش‌ از این نیز توانسته‌اند IP کاربران ایرانی را ردیابی و شناسایی کنند و افزود: بنابر گزارشی که چندی پیش، سایت سایفرتریس منتشر کرده بود، شصت و دو هزار IP مستقل ایرانی، شناسایی شده است.

متن اطلاعیه انجمن بلاک چین و راهکارهایی که برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، پیشنهاد شده را در زیر مشاهده می‌کنید:

سیستم KYT، تهدیدی برای ایرانیان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو