استاندار فارس: رفع مشکلات عشایر با همکاری نمایندگانشان دنبال می‌شود


استاندار فارس: رفع مشکلات عشایر با همکاری نمایندگانشان دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: رفع مشکلات جامعه عشایری را با همکاری نمایندگان طوایف و ایلات و پس از مشخص کردن مشکلات، بر اساس اولویت با جدیت دنبال می‌کنیم.

محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان جامعه عشایر استان، با اشاره به دو ویژگی بارز عشایر یعنی غیرت و کاری بودن افزود: در آموزه‌های دینی ما، کسی که کار می‌کند و برای کسب روزی حلال عرق می‌ریزد مانند مجاهد در راه خدا است.
وی ادامه داد: در سفر اخیر هیات دولت به فارس (۲۲ مهرماه)، بحث عشایر و سلامت این قشر مطرح و اعتبارات خوبی برای خانه‌های بهداشت سیار در نظر گرفته شد که امیدواریم با تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های بهداشت سیار، خدماتی با کیفیت و آبرومند در زمینه بهداشت و سلامت به عشایر فارس ارائه شود.
او اظهار داشت: در جریان این سفر و در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تامین آب آشامیدنی و آب مصرفی دام عشایر نیز تصمیمات خوبی اتخاذ و گام‌های ارزشمندی برداشته شد.


شورای عالی عشایر فارس تشکیل می‌شود
استاندار فارس گفت: به منظور همفکری برای حل مشکلات جامعه عشایر، شورای عالی عشایر با مسئولیت و مدیریت استاندار تشکیل می‌شود که از انتظار داریم نمایندگان عشایر که از نخبگان استان هستند چکیده مسائل را با رعایت اولویت‌ها ارائه کنند.
ایمانیه افزود: رسیدگی به مسائل جامعه عشایر این استان نیازمند ایجاد ساختار مستقل و قوی‌تر در مجموعه جهادکشاورزی استان است و در این زمینه با وزیر جهادکشاورزی گفت و گو خواهیم کرد.
او اضافه کرد: از آنجا که قوانین و دستورات دینی در نزول برکات الهی تاثیرگذار است، باید موضوع پرداخت حقوق الهی مانند زکات مورد توجه عشایر و همه مردم باشد و تمام مسئولین باید به وظایف خود در قبال جامعه عمل کنند و همه دستورات الهی را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به این که دولت سیزدهم با عزم جهادی و نیت مخلصانه وارد میدان خدمت به مردم شده افزود: در بازدید رئیس جمهوری از یک دامداری در اطراف مرودشت در جریان سفر اخیر، موضوع تامین نهاده دامداران و قیمت گذاری برای فروش محصولاتشان مطرح و پیگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول