پنج‌هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم صورت گرفت


پنج‌هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم صورت گرفت

قم - ایرنا - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ پنج‌هزار و 132 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در این استان انجام شده‌است.

احمد رضا سمیعی نسب روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از این تعداد بازرسی درمدت یاد شده، ۳۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۳۸۴ میلیارد و ۱۸۵میلیون ریال شده‌است.

وی با اشاره به این‌که همه پرونده‌های تخلف دراین بخش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، افزود: متولیان در زمینه مقابله با قاچاق در قم با یکدیگر تعامل نزدیکی دارند و قم از جمله استان‌های موفق در این بخش است.

وی ادامه‌داد: در همین رابطه آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد، تعداد پرونده‎‌ها ۸۸ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۵۰۹ درصد افزایش داشته‌است.

سمیعی نسب گفت: طی این مدت در حوزه مواد غذایی یک‌میلیون و ۹۸۵هزار و ۸۸۰ قلم کالا، منسوجات (پارچه) ۲هزار و ۲۴۰ متر، روغن موتور ۳هزار و ۱۵ قوطی، سیگار ۷۴هزار و ۴۸۸ نخ، بنزین دوهزار لیتر، محصولات آرایشی و بهداشتی ۵۵۷ قلم کالا، لوازم‌‎ خانگی۴۶۷ دستگاه و لوازم پزشکی ۲۹۹هزار و ۹۰۲ قلم کالا قاچاق کشف و ضبط شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد یکهزار و ۲۲۰ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۰ صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم و ۲۶۵ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان برگزار کردند.
وی تاکید کرد: بیشتر گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌‎‌هایی نظیر اداره کل‌تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان قم برگزار شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022