وضعیت قرمز کرونایی جوانرود در سایه بی‌توجهی به پروتکل‌ها


وضعیت قرمز کرونایی جوانرود در سایه بی‌توجهی به پروتکل‌ها

کرمانشاه - ایرنا - افسار ویروس کرونا روز به روز گسیخته‌تر می‌شود، آمار بالای تردد مسافران و ساده انگاری و بی‌توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنور این ویروس را در شهرستان جوانرود داغ‌تر و وضعیت را قرمز کرده است.

به گزارش ایرنا، با وجود توصیه مسوولان بهداشتی در خصوص خودداری از رفتن به سفر غیرضروری و هشدارها در مورد احتمال شیوع پیک ششم، متاسفانه شاهد آمار بالای مسافران به جوانرود هستیم که این امر در سایه کمرنگ شدن توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری از سوی اقشار مختلف مردم، نتیجه‌اش قرمز شدن مجدد وضعیت این شهرستان است.

یکی از بیماران در بیمارستان جوانرود با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن گفت: اگر به فکر سلامت خود، خانواده و جامعه هستیم باید در مقابل ویروس منحوس واکسینه شویم و پروتکل های بهداشتی را با دقت و جدیت رعایت کنیم.

قادری تاکید کرد: برای تزریق واکسن هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست چون این امر به کاهش ابتلای به کرونا و سلامت جامعه کمک می‌کند بنابراین از همه مردم شهرستان درخواست داریم نسبت به انجام واکسیناسیون خود و خانواده اقدام کنند.

یک شهروند جوانرودی که بخاطر ابتلای به کرونا در بیمارستان بستری شده است، گفت: هنوز واکسن نزده ام و این باعث شده تا به این بیماری مبتلا شوم.

خانم کوهی افزود: تنها راه خروج از وضعیت کرونایی و بهبود این شرایط تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه بهداشتی و زدن ماسک است که مردم باید توجه ویژه به این موارد داشته باشند.

شهروند دیگری با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان جوانرود، خواستار همکاری و همراهی و مشارکت مردم برای رعایت موازین بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری وبرگزاری دورهمی خانوادگی شد.

محمدی می‌گوید: شرایط قرمز این شهرستان به دلیل بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی است و همه باید برای مطلوب شدن اوضاع شهرستان تلاش کنیم.

مسوول اورژانس بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود نیز با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای مقابله با بیماری گفت: هفته گذشته طی بازدیدی که مسئولان وزارت بهداشت از این بیمارستان داشتند براساس پرسشی که از ۳۵ بیمار انجام گرفت تنها پنج نفر آنان واکسینه شده بودند.

«حسین عزیزیان» افزود: اگر می‌خواهیم شرایط عادی شود و مدارس و دانشگاه بازگشایی شوند باید واکسیناسیون عمومی با سرعت بیشتر و مشارکت همه مردم انجام و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز با بیان اینکه متاسفانه وضعیت شهرستان و شهرهای همجوار از لحاظ رنگ بندی کرونا قرمز است، گفت: عادی نگاری و عدم واکسیناسیون عمومی مهمترین دلیل تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز است.

دکتر «مولود حسینی» با بیان اینکه ۳۳ نفر در مراکز درمانی جوانرود بخاطر ابتلا به کرونا بستری هستند، افزود: علیرغم اطلاع رسانی گسترده در سطح استان کرمانشاه، تعداد زیادی از مسافران ساکن استان های همجوار به این شهرستان در ایام مختلف مراجعه می‌کنند که این خود عاملی برای تشدید وضعیت است البته رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و ساکنان بومی نیز در ایجاد وضعیت قرمز موثر است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد فوت شدگان در این شهرستان هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: اکثر بیمارانی که در مرکز درمانی بستری هستند هنوز واکسن برای مقابله با کرونا نزده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان گفت: تاکنون ۷۱ درصد جمعیت هدف علیه کرونا واکسینه شده‌اندضمن اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز واکسن دریافت کرده‌اند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج