مشکلات عشایر با اولویت بندی رسیدگی می‌شود/راه‌اندازی شورای عالی عشایر


مشکلات عشایر با اولویت بندی رسیدگی می‌شود/راه‌اندازی شورای عالی عشایر

استاندار فارس گفت: مشکلات جامعه عشایری باید به صورت اولویت‌بندی شده توسط نمایندگان طوایف و ایلات مختلف ارائه شود و مدیریت استان بر اساس این اولویت‌ها به مشکلات این جامعه رسیدگی خواهد کرد.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۴ آبان در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه عشایر استان فارط با بیان اینکه عشایر به دو دلیل غیرت و کاری بودن مورد علاقه ما هستند، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما کسی که کار می‌کند و برای کسب روزی حلال خانواده اش عرق می ریزد مانند مجاهد در راه خدا محسوب می‌شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: صفت برجسته عشایر غیرت است و خداوند نیز غیور است و غیرت الهی به ائمه ما نیز تسری یافته است.

او با اشاره به اینکه در سفر هیات دولت به استان، موضوع عشایر و سلامت این بخش از جامعه مطرح و اعتبارات خوبی برای خانه‌های بهداشت سیار در نظر گرفته شد، افزود: امیدواریم با تجهیز و راه‌اندازی مراکز خدمات بهداشت سیار خدماتی با کیفیت و آبرومند در زمینه بهداشت و سلامت به عشایر استان فارس عرضه شود.

ایمانیه با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب و آب مصرفی دام عشایر گام بزرگی در سفر هیات دولت به استان برداشته شد، گفت: در جلسه‌ای با حضور برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهادکشاورزی داشتیم مباحث خشکسالی استان مطرح شد و پیگیری‌های خوبی انجام شد.

او با تأکید بر اینکه قوانین و دستورات دینی در نزول برکات الهی تاثیرگذار است و باید موضوع پرداخت حقوق الهی مانند زکات مانند گذشته مورد توجه عشایر و همه مردم باشد، افزود: هم مسئولین باید به وظایف خود در قبال جامعه عمل کنند و هم دستورات الهی را مدنظر قرار دهیم.

استاندار فارس با بیان این که شورای عالی عشایر استان برای همفکری برای حل مشکلات جامعه عشایری با مسئولیت و مدیریت شخص استاندار تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این شورا انتظار داریم نمایندگان عشایر که از نخبگان استان هستند چکیده مسائل را با رعایت اولویت‌ها ارائه کنند.

ایمانیه با اشاره به این که دولت سیزدهم با عزم جهادی و نیت مخلصانه وارد میدان خدمت به مردم شده است، اظهار کرد: در بازدید رئیس جمهور از یک دامداری در اطراف مرودشت موضوع تامین نهاده دامداران و قیمت گذاری برای فروش محصولاتشان مطرح و پیگیری شد.

او گفت: رسیدگی به مسائل جامعه عشایر این استان نیازمند ایجاد ساختار مستقل و قوی‌تر در مجموعه جهادکشاورزی استان است و در این زمینه با وزیر جهادکشاورزی گفتگو خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار صمیمانه نمایندگانی از ایلات و طوایف مختلف عشایر فارس به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید