29 هزار نفر در مراکز تجمیعی هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند


29 هزار نفر در مراکز تجمیعی هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر شهریورماه امسال با افتتاح مرکز تجمیعی هلال احمر بیش از 29 هزار نفراز شهروندان و گروه‌های سنی واجد شرایط در این مراکز واکسینه شدند.

ایرج کیانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در شهرکرد و فارسان با مشارکت ۶۵ نفر از اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر فعالیت دارند.

به گفته وی، این مراکز به منظور رفاه حال مردم و ضرورت مشارکت حداکثری جمعیت هلال احمر در کمک به کادر سلامت و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها با مشارکت مرکز بهداشت استان فعال شد.

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی نیز در سالجاری خدمات مختلفی به مردم ارائه داد که سه هزارو ۲۰ نفر از خدمات فیزیوتراپی، ۷۰۴ نفر از خدمات درمانی، ۶۶۴ نفر از خدمات گفتار درمانی، ۲ هزار و ۵۷۱ نفر از خدمات شنوایی‌سنجی و ۳۰۳ نفر از خدمات بینایی سنجی، ۳۳۵ نفر از خدمات ارتز و پروتز و ۲۶ نفر در حوزه خدمات دیگر بهره‌مند شدند.

کیانی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۲۷ نسخه دارو در داروخانه‌ها به مردم ارائه شد و یک‌هزار و ۵۲۴ نفر نیز از خدمات دندانپزشکی، یکهزار و ۴۰۹ نفر از خدمات پزشک عمومی و سه هزار و ۱۹۳ نفر از خدمات پزشک متخصص بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۷۷۳ نفر نیز از خدمات پروسیژر (جراحی سرپایی) کلینیک شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر استان استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون سه مرکز توانبخشی و درمانگاه جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در استان عضو جمیعت هلال احمر قرار دارند که افرادی‌که تا ۳۵ سال سن دارند در سازمان جوانان و مابقی در بخش امداد و سازمان داوطلبان عضویت دارند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا سوم آبان‌ماه جاری ۲۳۴ هزار و ۲۴۹ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شد که براساس آن ۸۲ هزار و ۵۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ۷۶ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دُز نخست و ۴۹ درصد دُز دوم این واکسن را دریافت و تزریق کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد